דף הבית   |  אודות האגודה צור קשר    The Israeli Light Sport Aircraft Association
 
 
  »  התעופה הספורטיבית  
  »  הכל לטיסה  
  »  הנהלה וועדות  
  »  טיסה לחו"ל  
  »  ידע תעופתי כללי  
  »  קונים מוכרים  
  »  Welcome  
 

   

 
 
 
 
 
 
 



                                                                                                           לחץ להורדת הקובץ 


לפני טיסה
מז"א – מצב נוכחי ותחזית
מסלול – סוג, אורך, גובה מעל פני הים
תוכנית טיסה
מרשה לטיסה/מודיעין טיס   03-975-6215
יומן מנחת – רשום פרטים וחתום
 
בטרם בדיקות חיצוניות
בדוק המטוס במבט כללי
תא הטיס – מפתח התנעה מוסר ומצתים ב –off
 
בדיקות חיצוניות
הסר מכסה מנוע – ודא העדר גופים זרים וכלים נשכחים
שמן ומים (במיכל עודפים) – בכמות הנדרשת
ניקוז מערכת הדלק – בצע בטיסה יומית ראשונה
מנוע – מצב כללי, צינורות וכבלים מחוברים ומחוזקים
מכסה מנוע – סגור
מדחף – תקין
כונסי אוויר ומקרנים – נקיים וללא פגע
כן נסע קידמי –צמיג ומשכך – תקינים
שפת התקפה כנף ימין – ללא פגע
מכסה דלק – סגור.
קצה כנף ימין – ללא פגע
מאזנת – תנועה חופשית
מדף – ללא פגע
מקזז גובה – תקין
גוף המטוס צד שמאל – ללא פגע
מקזז גובה – תקין
גוף המטוס צד שמאל – ללא פגע
כן נסע ימין, חישוק, צמיג, רפידות מעצורים – ללא פגע
אנטנה – ללא פגע
מיצב כוון – ללא פגע
הגה גובה – תנועה חופשית
כן נסע וצמיג – ללא פגע
מדף – ללא פגע
מאזנת – תנועה חופשית
קצה כנף שמאל – ללא פגע
שפת התקפה כנף שמאל – ללא פגע
מכסה דלק – סגור
מערכת צינורות פיטו – כיסוי מוסר, חרירים נקיים
חופה – נקיה
 
ספר המטוס – חתום על PF ופתח טיסה
 
הקשרות טייס ונוסע
מושב הטיס/נוסע – כוון מרחק נאות
מערכת שמע וקסדה - רכוס
חגורות – סגור והדק בטן
 
מפתח הצתה – למקומו ON
אינטרקום ורדיו – ON. תדר מכויל, volume מוגבר
קשר פנים – תקין
דלק – כמות נאותה לביצוע המשימה
 
התנעה
מעצור – הפעל נועל ובנה לחץ
מחווני טיסה – תקינים ומכויילים
מחווני מנוע – תקינים
ברזי דלק – פתוחים
משאבת דלק חשמלית–הפעל ובדוק לחץ 0.3-0.4 bar
משנק– לפי הצורך (דחוף=מופעל)
מצתים – ON (מעלה)
מצערת - בסרק ויד עליה
מדחף וסביבתו – נקיים
התנעה – בצע
סל"ד – 2400 - 2600
משנק – סגור בהדרגה. מנע נפילת סל"ד
לחץ שמן –  2-5 bar (תוך 10 ש')
נורת גנרטור - כבויה
טעינת חשמל – 12 – 14 v
משאבת דלק חשמלית – הפסק, לחץ 0.3-0.4 bar
טמפ. מנוע – מינ. 50 כתנאי לבדיקת מצתים
מצתים – בדוק אחד אחד ב – 4000 סל"ד
נפילה מרבית 300 סל"ד, הפרש מרבי 150 סל"ד
משאבת דלק–בדוק לחץ 0.3-0.4 bar, הפעל חשמלית
מצערת – לסרק בטריקה (נפילה מרבית 1400)
סל"ד – 2000
 
הסעה לעמדת המראה/קו המראה
מדפים - במצב מעלה
חופה – ניתן להשאיר פתוחה/ פתוחה חלקית
מסלול הסעה – נקי
רדיו – דווח
סל"ד סרק
מעצורים – שחרר
הסע מעט ועצור לבדיקה
הסעה – לעמדת המראה/קו המראה
במהלך הסעה – יד שמאל מצערת, יד ימין מנוף מעצורים
 
עמדת המראה  
הצב המטוס ב – 45 מעלות לצלע סופית
סל"ד – 2000
מעצור – הפעל נועל ובנה לחץ
מדפים – למצב T/O
מקזז – 2 קוונים מתחת לאפס
מחווני טיסה – תקינים ומכויילים
מחווני מנוע – מנוע בתחום הירוק, שמן מעל 50
טעינת חשמל – 12 – 14 v
משאבת דלק – 0.3-0.4
דלק – כדרוש לביצוע המשימה
ברזי דלק – פתוחים
חגורות – נעולות ומהודקות
חופה – סגור ונעל/פתוחה חלקית
מוט היגוי – בדוק חופש תנועה מלא
רוח – כוון ועוצמה
מסלול וצלע סופית – נקיים
אל תמריא בטרם עברו 5 ד' מהתנעה
 
התיישרות
רדיו – דווח
מסלול – התיצב בתחילתו/על קו המראה
מצפן – תואם כוון המסלול
רוח ומסלול נקי – בדוק
קבע שדה לנחיתת חרום שלאחר המראה
 
המראה/הליכה סביב
מנוע – כח מלא ובדוק סל"ד 5200 +
מרכז מסלול – שמור (לחץ רגל ימין, כתלות ברוח)
מהירות 30 – גלגל אף הרם והקפא מצב
מהירות 55 – המטוס יינתק
בגובה בטוח – הנמך אף קלות לאיסוף מהירות 70
מדפים –'200+, מהירות 70, כנפיים מאוזנות - הרם
 
טיפוס
מנוע – 5000+ (לחץ רגל ימין)
מהירות – 70/80
 
הנמכה
מנוע – סרק
תיקנית – 80
מהירה – 100
 
גלישה – מנוע בסרק, מהירות - 75
הסל"ד הדרוש לשמירת גובה במהירות –
100 מי "ש = 4400- 4600
80   מי"ש = 3800 - 4000
60   מי"ש = 3400 - 3600
50   מי"ש = 3400 - 3600
 60 - 80   מי"ש ומדפים = 3800 - 4400
הסל"ד הדרוש מושפע מזוית הפסיעה של המדחף
משקל המטוס, טמפ' ולחות האוויר, מצב מדפים, ועשוי להיות שונה מהנ"ל.
 
בדיקות שגרה
מחווני מנוע – במגבלות
דלק – כמות מספקת ולחץ דלק תקין
כלי טיס אחרים
מכשולי קרקע
מז"א ורוח
שדה לנ"א
 
לפני תרגול הזדקרות
ודא מטוס מאוזן
בדיקות שגרה – בצע + חגורות מהודקות
גובה מזערי לתירגול '500 מעפ"הש
 
הצטרפות להקפה
רדיו – דווח
בדיקות שגרה - בצע
מסלול בשימוש - הגדר
מטוסים אחרים בהקפה - אתר
 
צלע עם הרוח
גובה – '300 מעפה"ש
מהירות – 70 מי"ש
רדיו – דווח
מדפים – הורד
מעצורים- בדוק
חגורות – מהודקות
 
צלע בסיס
מומלץ –  '300 מעפה"ש
אם מנמיך – סל"ד 3000-3500
מהירות – 60 - 70
רדיו - דווח
פניית שיפוט – לצלע סופית
 
צלע סופית
שמור – ציר מסלול, אף 100 על קו הנחיתה
מהירות – 55 - 60 (באמצעות מנוע)
רדיו - דווח
"חצץ" – מנוע לסרק, גלישה שבור
 אף 100 - לקצה מסלול
אף 70 לקצה מסלול והקפא מצב סטיק
נגיעה – 45 - 50
גלגל אף – הורד למסלול
מעצורים –ביד ימין הפעל (יד שמאל על המצערת)
סוף מסלול – פנה
 
לאחר נחיתה
מדפים – הרם. אין להסיע עם מדפים מטה
הסע לעמדת חניה
חופה – ניתן לפתוח
 
 
Bookmark and Share
Back
האגודה לתעופה ספורטיבית  |   הגלבוע 11, ראשל"צ 75471    |   פקס:  03-6127993   |   טלפון: 03-6128946
לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט

לחץ כאן לעריכת טקסט

לחץ כאן לעריכת טקסט

* טייסים ומבקרים נכבדים, ברצוננו להבהיר כי כל האמור ומוצע באתר זה (בכל העמודים), הינו לידיעה כללית בלבד, אין אנו אחראים לשימוש פרטי או מסחרי שיעשה בנאמר\מוזכר\הורדה \קישור באתר זה
 
אתר זה נבנה ומקודם בגוגל על ידי חברת מדיה גרופ