טיפ הבטיחות השבועי מספר 49-18

הנושא: אזור א' במנחת ראשל"צ

רקע:

טייס שהמריא ממנחת ראשל"צ, ביקש מפלמחים להיכנס לאזור אימונים ב' וכיוון שלא היה זמין, ביקש וקיבל אישור לאזור א'.

הטייס התאמן באזור א', וכשעזב אותו להצטרפות לנחיתה, נוצר קונפליקט עם מטוס שהצטרף לנחיתה ממשולש חולות.

הבהרות:

אזור א' אינו אזור אימונים ואין להיכנס אליו למטרת אימונים !

אזור א' כהגדרתו בפמ"ת, משמש להמתנה בלבד, רק במקרה של צורך נדיר לבצע המתנה, עקב עומס בהקפה או סיבה אחרת.

טיפ הבטיחות:

  • קרא בעיון את פמ"ת ראשל"צ ופעל עפ"י כללי הטיסה המפורטים בו, בדגש על כללי ההצטרפות לנחיתה מאזור אימון ב' ואזור המתנה א'.
  • בעת ההקפה, הקפד על מיקום צלע עם הרוח ואל תתרחק מערבה מידי, כיוון שמערבית אליה עלולות להיות תנועות מהאזורים א' ו – ב'  .
  • בעת השימוש באזורים, כאשר הקשר הוא עם פלמחים, האזן גם על תדר המנחת והיה ערני למטוסים בהקפה.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *