טיפ הבטיחות השבועי מספר 13-17

 

הנושא: איך משפיעה רוח מסלול "קלה" על מרחק הנחיתה ?

 

רקע:

יש טייסים המגיעים לנחיתה עם רוח גב קלה, במחשבה שרוח קלה לא תשפיע על בטיחות הנחיתה.

בפועל, אפילו השפעת רוח קלה היא משמעותית ועלולה להיות קריטית ולעשות את ההבדל בין נחיתה בטוחה לבין גמר מסלול ותאונה בהמשכו, בעיקר אם המעצורים חלשים, לא תקינים  וגם לא נבדקו בפיינל.

 

דוגמא מספרית להמחשת השפעת רוח קלה על מרחק הנחיתה:

  • נתוני הנחיתה – מטוס מגיע לנחיתה בנתונים הבאים:
  • מהירות מכשירית בנגיעה: 40 קשרים.
  • רוח מסלול קלה של 5 קשרים.

 

  • חישוב יחס מרחקי הנחיתה בין נחיתה ברוח גב לנחיתה ברוח אף:
  • המהירות הקרקעית עם רוח גב : 45 קשרים
  • המהירות הקרקעית עם רוח אף: 35 קשרים
  • יחס המהירויות הקרקעיות בין רוח אף לרוח גב : 45/35 = 1.29
  • יחס מרחקי ריצת הנחיתה בין רוח גב לרוח אף: 1.29 * 1.29 = 1.66

 

  • מסקנה:

בנחיתה ברוח "קלה" של 5 קשרים, מרחק הריצה עם רוח גב גדול

 

ב – 66% מאשר המרחק עם רוח אף !!!

 

טיפ הבטיחות:

  • אל תזלזל גם בהשפעת רוח קלה והימנע מנחיתה עם רוח גב.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *