טיפ הבטיחות השבועי מספר 38-15

 

הנושא: איך רוח גב בצלע בסיס קשורה להזדקרות ?

 

רקע:

הטיפ השבועי הקודם, שמספרו  37-15, דן בנושא תאונות מטוסים בהקפה כתוצאה מהזדקרות, כאשר אחוז התאונות הגבוה ביותר נרשם בפנייה מצלע בסיס לפיינל.

הסיבה לכך היא בדרך כלל, שהטייס מזהה מאוחר מידי שלא יצליח ליירט את ציר המסלול והוא מחדד את הפנייה, תוך כדי משיכת הסטיק – מתכון בטוח להזדקרות ללא יכולת היחלצות עקב הגובה הנמוך מהקרקע.

רוח גב בצלע בסיס מקשה על יירוט ציר מסלול:

רוח גב בצלע בסיס גורמת להגדלת המהירות הקרקעית ולסחיפה מהירה של  המטוס לכיוון הפיינל.

מצב זה גורם קושי ליירוט ציר המסלול וללא פעולה מקדימה של הטייס עלול להיווצר אוברשוט שיגרום לטייס לבצע חידוד מסוכן של הפנייה.

במנחת ראשל"צ, למשל, הבעיה קיימת בבסיס ל – 36 ובבסיס ל – 18 כאשר יש רוח מערבית.

 

טיפ הבטיחות:

  • כאשר יש רוח גב בצלע בסיס, כדאי להקדים את התחלת הפניה לפיינל ולבצע פניה מתונה עד ליירוט ציר מסלול.
  • בכל מקרה, הימנע מחידוד חריף של הפניה מצלע בסיס לפיינל.

 

 

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *