טיפ הבטיחות השבועי מספר 35-18

 

הנושא: אל תסמוך רק על מד הדלק חשמלי

 

רקע:

בוחן וטייס במבחן רמה על דאון ממונע המריאו ממנחת מגידו לטיסה לראש פינה וחזרה. בדאון זה אין לטייס אפשרות לבדיקה ויזואלית של מפלס הדלק במכל והוא מתבסס על חיווי של מד דלק חשמלי בלבד.

לפני היציאה לטיסה מד הדלק החשמלי הראה שמכל הדלק כמעט מלא – אמור להספיק ל  3.5 שעות טיסה עם מנוע פועל.

בחליפת כרי דשא, בדרכם חזרה , לאחר זמן מנוע של 1.2 שעות בלבד מהיציאה לטיסה, המנוע כבה והטייסים דאו ונחתו בהצלחה במקום מתאים שזיהו בשטח. בבדיקה פיסית של מצב הדלק נמצא שמכל הדלק "יבש".

 

טיפ הבטיחות:

  • מד דלק חשמלי, עלול להתקלקל ועדיף שלא לסמוך עליו בלבד.
  • חשוב מאד לבצע ניהול דלק מסודר, המתבסס על נתוני התדלוקים ושעות הטיסה שבוצעו.
  • במטוסים בהם יש אפשרות לבדיקה ויזואלית של מפלס הדלק, כדאי לבצע בדיקה זו לפני כל יציאה לטיסה.
  • במטוסים בהם אין אפשרות לבדיקה ויזואלית של מפלס הדלק, וניהול הדלק לא בוצע באופן מסודר, עדיף לשקול תדלוק מכל מלא לפני יציאה לטיסה.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *