טיפ הבטיחות השבועי מספר 3-18

 

הנושא: בדיקת מעצורים לפני נחיתה לא מבטיחה מעצורים תקינים

 

רקע:

בבדיקות המטוס לפני הנחיתה נבדקים גם המעצורים ע"י משיכת הידית או לחיצה על דוושות הבלמים. בעבר היו מספר מקרים שלמרות שבדיקת הטייס הראתה שהמעצורים "תקינים", הסתבר שהמעצורים לא פעלו באופן שיאפשר לטייס לבלום את המטוס לפני סוף המסלול.

בדיקת המעצורים לפני נחיתה ומשמעותה בעיני הטייס

  • ידית או דוושות "רכות", ובמקרה הגרוע מהלך מלא שלהן ללא הרגשת התנגדות, מצביעות על כך שבמערכת הבלמים אין כמות שמן מספקת ו / או שהיא עם בועות אוויר, כלומר: מעצורים לא תקינים.
  • ידית או דוושות "קשות" והרגשת התנגדות במהלך יחסית קטן, מצביעות על כך שבמערכת הבלמים יש כמות שמן מספקת והיא מנוקזת, כדרוש, מאוויר, כלומר:מעצורים "תקינים".

הבעיה

בפועל, מעצורים "תקינים" עפ"י בדיקה זו, מלמדים רק שהמערכת ההידראולית שמצמידה את רפידות החיכוך לדסקת הבלם  תקינה, אך בדיקה זו לא מספקת אינדיקציה לתקינות הרפידות והדסקה עצמן !

הטיפ השבועי:

 

  • בצע לפני נחיתה את בדיקת המעצורים, אך קח בחשבון שבדיקה זו לא מבטיחה עדיין בלימה יעילה של המטוס בהמשך.
  • לאחר הנגיעה, אל תשתהה, יותר מידי, בהפעלת הבלמים, מאחר ואין ביטחון שהם תקינים, גם אם נמצאו "תקינים" בבדיקה לפני הנחיתה.

 

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *