טיפ הבטיחות השבועי מספר 39-16

הנושא:  בדיקת נוזל קירור ברדיאטור לפני טיסה

 

רקע: בבדיקות לפני טיסה, חלק מהחברים לא פותחים את מכסה הרדיאטור ומסתפקים בכך שרואים נוזל קירור במכל העודפים השקוף.

מערכת קירור המים

במכסה הרדיאטור יש שסתום הקלה דרכו זורמים המים למכל העודפים כאשר הם מתחממים , מתפשטים והלחץ מגיע ללחץ הפריקה של השסתום. במכסה הרדיאטור יש גם שסתום החזרה דרכו חוזרים מים ממכל העודפים לרדיאטור לאחר שהמנוע מתקרר ונוצר ברדיאטור תת לחץ היונק מים ממכל העודפים.

 

הבעיה: המצאות נוזל קירור במכל העודפים אינה מבטיחה תמיד שברדיאטור יש מספיק נוזל קירור.

מתי זה עלול לקרות ?

במכסה הרדיאטור יש אטם גומי שטוח הגורם למערכת הקירור לתפקד כמערכת סגורה (כאשר האטם תקין !).

אטם לא תקין כתוצאה מבלאי או קיפול עלול לגרום לשתי תופעות:

  • דליפה החוצה של מי קירור מהרדיאטור.
  • חוסר יכולת לינוק מי קירור ממכל העודפים לרדיאטור.

במקרה זה יהיה גובה נוזל הקירור במכל העודפים תקין, בעוד שברדיאטור יחסר נוזל קירור.

 

הטיפ השבועי:

בבדיקת המנוע לפני טיסה, פתח את מכסה הרדיאטור לוודא את כמות נוזל הקירור ואל תסתפק בבדיקת ראייה של מפלס נוזל הקירור במכל העודפים.

.

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *