טיפ הבטיחות השבועי מספר 12-16

 

הנושא: בעת סיבוב ידני של הפרופלור המנוע עלול להתניע

 

רקע:

לפני בדיקת גובה השמן במנוע, אנחנו מסובבים את הפרופלור, ידנית, עד שכל השמן חוזר למכל השמן. לעיתים הטייס פותח את המסטר קודם לכן, למטרה כלשהיא, ועלול לשכוח לכבות אותו לפני סיבוב הפרופלור.

 

הבעיה:

אם המצתים יהיו במקרה "חיים", עלול המנוע להתניע והטייס שסובב את הפרופלור עלול להיפצע ואף גרוע מזה.

 

מתי זה עלול לקרות ?

אם יש תקלה חשמלית במערכת ההצתה שתגרום למצתים להיות "חיים", כאשר המסטר פתוח, למרות שמפסקי המצתים סגורים.

 

האם זה יכול לקרות ?

כן.

 

הטיפ השבועי:

לפני סיבוב ידני של הפרופלור, וודא תמיד שמפסק המסטר סגור.

 

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *