טיפ הבטיחות השבועי מספר 28/2020

הנושא: דיווחי פלמחים על תנועות המצטרפות מצפון למנחת ראשל"צ

רקע:
נתיב קו החוף החדש להצטרפות מצפון לנחיתה במנחת ראשל"צ, הוא תל יונה (מעבר קשר לפלמחים) –  דרומה עד שפך נחל שורק – מזרחה עד נקודת דיווח שורק (מעבר קשר לערוץ המנחת) ומשם למשולש חולות.
מגדל פלמחים מתריע למטוס המצטרף לנחיתה מדרום, ממזרח או מצפון על התנועות המצטרפות מהכיוונים האחרים.

הבעיה
עם קבלת התרעה על תנועות המצטרפות מדרום או ממזרח די ברור לטייס היכן לחפש את התנועות המצטרפות, אולם תנועה המצטרפת מצפון בעייתית לזיהוי מהסיבות הבאות:
לאחר מעבר תל יונה, התנועה מתקדמת דרומה על קו חוף עד לשפך נחל שורק ובהמשך פונה מזרחה לנקודת הדיווח שורק.
כשטייס המצטרף מדרום מקבל התרעה על תנועה מצטרפת מצפון, הוא באופן טבעי נוטה לחפש את התנועה בכיוון צפון ואז הוא עלול להיות מופתע מתנועה קרובה המתכנסת מכיוון מערב באותו הגובה שלו.  

3.9.2020

טיפ הבטיחות

  • לטייסים המצטרפים לנחיתה מדרום וממזרח, בעת קבלת התרעה ממגדל פלמחים על תנועה מצטרפת מצפון, מומלץ לברר את מיקומה המדויק כדי להימנע מקונפליקט בהמשך.
  • לטייסים המצטרפים לנחיתה מצפון, מומלץ לדווח גם בפנייה מזרחה בנקודת "שפך", כדי ליידע הן טייסים המצטרפים לנחיתה מדרום והן טייסים העוזבים דרומה לאחר המראה מהמנחת.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

וועדת בטיחות
האגודה לתעופה ספורטיבית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *