טיפ הבטיחות השבועי 38/2019

הנושא: האם קצב ירידת מפלס הדלק בשתי הכנפיים זהה?

רקע:
טיפ זה מכוון לטייסים המפעילים מטוסים  בהם מותקנים בורר דלק תלת מצבי וקו עודפי דלק מהמנוע המחובר לאחד ממכלי הכנפיים.
בהרבה מטוסים מותקן בורר דלק תלת מצבי: סגור, ימין, שמאל, שמצבו קובע את מכל הדלק הפעיל.
נשאלת השאלה האם קצב ירידת מפלס הדלק זהה בשני מכלי הכנפיים ?

מערכת הדלק במטוס:
משאבות הדלק (גם המכנית וגם החשמלית) מתוכננות כך שכל אחת מהן יכולה
לתת ספיקת דלק הגדולה בסדר גודל של 25% מספיקת הדלק הנצרכת ע"י המנוע בכוח מלא.
לפיכך, במרבית המטוסים יש צינור עודפי דלק המתחבר מקו הדלק לפני הקרבורטורים אל אחד משני מכלי הכנפיים ומעביר אליו את כמות הדלק העודפת.

טיפ הבטיחות:

#  למד את מערכת הדלק במטוסך – וודא לאיזה משני מכלי הדלק מחובר קו
העודפים (כנף שמאל או כנף ימין).

# שים לב ! קצב ירידת מפלס הדלק במכל הפעיל יהיה כדלקמן:
–  במכל אליו מחובר צינור העודפים – צריכת הדלק הידועה של המנוע.
–  במכל אליו לא מחובר צינור העודפים – סביב 25% יותר מצריכת הדלק
הידועה של המנוע. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *