טיפ הבטיחות השבועי מספר 37-15

הנושא: הזדקרות בהקפה

רקע:

הסטטיסטיקה של תאונות המטוסים, הפטליות, מצביעה על כך שמרביתן קורות כאשר המטוס בהקפה. מחקר של אוניברסיטת פרינסטון קובע:

60% מהתאונות, עקב הזדקרות, קורות בעת פנייה ( בין צלעות ההקפה).

25% מהתאונות, עקב הזדקרות, קורות בעת טיפוס (בהמראה או בהליכה סביב).

רק  15% מתאונות ההזדקרות, קורות במצבי טיסה שהם לא פנייה או טיפוס.

מתי המטוס מזדקר ?

הזדקרות מתרחשת כאשר זרימת האוויר החלקה מעל הכנפיים מופרעת וניתקת מהכנף וכתוצאה מכך, העילוי נעלם במהירות.

מתי זה קורא ?

רק כאשר זווית ההתקפה של הכנפיים גדלה מעבר לערכה הקריטי.

באיזה תנאים זה יכול לקרות ?

ההזדקרות יכולה להתרחש בכל מהירות, בכל מצב אף ובכל כוח מנוע.

מהו השלב השכיח והמסוכן ביותר ?

הסטטיסטיקה מוכיחה כי הפניה מצלע בסיס לפיינל היא "הרוצח"  הגדול ביותר בתעופה הכללית.

למה זה קורה ?

כאשר הטייס מגלה, מאוחר מידי, שלא יצליח ליירט את ציר המסלול, והוא מחדד את הפניה, תוך כדי משיכת הסטיק – מתכון בטוח להזדקרות שהמשכה סחרור, ללא יכולת היחלצות, עקב הגובה הנמוך בו נמצא המטוס.

 

טיפ הבטיחות:

  • שמור על ריכוז מקסימלי בעת ההקפה והימנע מטעויות.
  • שמור על מהירות בטוחה ובצע פניות מתוזמנות ומתונות.

 

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *