הכנה לטיסה לחו"ל – גיא קהילה
להלן מספר טיפים והנחיות לגבי טיסת אז"מ לחו"ל
כללי ותקציב
לפני טיסה לחול יש לשקול מדינת יעד , טווחים, תידלוקים זמן ומז"א .
זמן טיול:
יש להשאיר ספיירים לבל"תמים ביציאה ובחזרה ( לדוגמא: מז"א, סגירת חיפה בגלל מצב בטחוני )
תקציב דלק:
צריכת דלק בגובה נע בין 16-20 ליטר לשעה בהתאם למטוס. יש לבדוק את מחיר מחיר דלק 100LL
אגרות ו HANDLING:
אגרות קפריסין לנחיתת תידלוק 60 יורו, עצירה עד 48 שעות כ 120 יורו
ביוון אגרות נחיתה כ 10 יורו ליום למטוס , HANDLING כ 20 יורו
תיאומים (HANDLING) – יש לבצע באימייל.
קפריסין: LGS – http://www.lgshandling.com/contact-us
יוון: GOLDAIR – http://www.goldair-handling.gr/en/network/greece
תיכנון מסלול ומידע על שדות:
ניתן להעזר באתר http://skyvector.com/airport/LCPH/Pafos-Airport
ככלל אם אין ניסיון טיסה לחול מה GA , מומלץ לעשות טיסה ראשונה עם טייס משנה שעשה כבר טיסה לחול
הגדרים ותדריכים
לפני נסיעה לחול יש לעבור בממל"ט ולקבל תדריך לגבי חזרה לארץ.
יש לקבוע קוד פוזיטיבי ולהכיר את נוהל החזרה לארץ (לכל טייס מפקד)
טייס מפקד חייב הגדר ENGLISH PROPICIENCY ברשיון.
ביטוח:
צריך לעשות הרחבת ביטוח של האגודה לחול (כ-220$ לטיסה)
מומלץ לעשות כרטיס AOPA באגודת התעופה הכללית – לקבלת הנחות
מסמכים:
המסמכים הנל נדרשים להיות על המטוס:
רישיונות, תעודות רפואיות, רישיון RT (רצוי גם לעשות כמה עותקים דוגמא מצ"ב)
כרטיס AOPA
העתק פוליסה להרחבת ביטוח
מסמכי כשירות אווירית של המטוס
יש להכנס ל AIP בארץ היעד ולהוריד דפיות של השדות הרלוונטים.
ביוון למשל יש להתעדכן לגבי זמני פעילות של השדות, שרותי תידלוק וכו –
דוגמא :http://www.hcaa.gr/en/our-airports
(ככלל רצוי גם לסרוק את כל המסמכים הנ"ל ולשים ב DROPBOX כדי שיהיה זמינים ברשת)
מטוס – דרישות:
לטיסה לחול נדרש הציוד הבא:
אופק מלאכותי – חובה
טרנספונדר מוד C – חובה
GPS AIR-NAVIGATION כגיבוי
טייס אוטומאטי – רצוי
דלק 100 ליטר – חובה
סירת הצלה לזוג
חגורות הצלה 2 X
ערכת חירום וציוד נוסף ראה בהמשך
ספוט – איכון לוויני (רצוי)
מטוס – הכנות :
רצוי לבצע טיסות הכנה לפני היציאה לחול ע"מ לבדוק את הדברים הבאים:
טיסה בגובה:
5000 מינימום – בדיקת צריכת דלק בטיפוס ובשיוט
בדיקת טרנפונדר
טיסה בעומס מלא: (דלק מלא עם כל הציוד )
לבדוק התנהגות מטוס ומרכז כובד
סדר פעולות ובדיקות לפני היציאה לחול
ככלל החלק המסובך זה היציאה מהארץ בגלל כל הקשיים הבירוקרטים שעושים לאזמים .
צריך להקפיד ולתאם עם מודיעין טיס וחיפה ולוודא שמתואם ,
לחזור ולודא שמתואם כי תמיד הם מוצאים משהו …
יומיים לפני הטיסה:
- בדיקת מז"א
- החלטה עקרונית על טיסה
- ביטוח
יום לפני הטיסה:
- LGS – תיאום באימייל לגבי הגעה , מטוסים , או"ק וכו (לציין AOPA)
- תוכנית טיסה בינ"ל – מודיעין טייס (לצרף את האישור של LGS לגבי הנחיתה
- טופס נחיתה – חיפה בפקס – להתקשר לוודא קבלה
- הגשת מרשה לחיפה (פנים ארצי)
- קבלת אישור עקרוני מרת"א (באימייל- מודיעין טייס ידרוש)
- ביטוח – לקבל במייל העתק פוליסה להרחבה
- ממל"ט – עדכון חזרה לארץ
- ציוד ומטוס
פריט | הערות | |
תידלוק | רצוי יום לפני | |
סירה + 2 חגורות הצלה | ||
ציוד חירום (בשק אטום) | ע"ר, פנס, מכשיר קשר נייד , מים 2 ליטר, אוכל יבש, סכין, מיתרים | פלייר |
בקבוק השתנה/ ערכת השתנה | ||
חבלים לקשירה | ||
כיסוי לחופה (ערסל) | אופציה | |
כלים | כלי עבודה, משאבה, פנימיות, שמן (אופציה) ½ ליטר, מנקז דלק | |
מפתחות מטוס – ספייר | בתיק נפרד או אצל טייס משנה | |
ציוד תידלוק | משפך + צינור דלק – אופציה למקרה של ג'ריקנים |
ערב לפני הטיסה:
- בדיקה מול מודיעין טייס בטלפון
- בדיקה מול חיפה בטלפון
- ספוט + עדכון כתובות
- טלפון +מטען
- טאבלט+ מטען
- קונטור+מטען+ אביזרים
- דרכון
- כסף מזומן + אשראי
- כרטיס AOPA
- צילום ביטוח
- צילום LGS
- דפיות ומפות
בבוקר הטיסה:
- מודיעין טיס – פתיחת מרשה לחיפה
- מודיעין טיס – מרשה לחו"ל (לוודא שלא איבדו אותו במשך לילה)
- חיפה להתקשר למגדל
בהצלחה
גיא קהילה