טיפ הבטיחות השבועי מספר 1-19

 

הנושא: המראה במנחת ראשון בעת הצטרפות מטוס להקפה

 

רקע:

ההצטרפות להקפה במנחת ראשל"צ מתבצעת, דרך נקודת הדיווח "משולש חולות", תוך חליפת המסלול וכניסה לצלע "עם הרוח" של המסלול בשימוש.

טייס שהגיע לנחיתה מ "משולש חולות", הבחין במטוס שהתיישר להמראה על מסלול 36 וביקש מטייסו להמתין מעט עד שיחלוף מעל המסלול.

הטייס המיושר, על המסלול, לא התייחס לבקשה, התעקש להמריא, אילץ את הטייס המצטרף להתרחק צפונה וחלף לידו בקרבה מסוכנת, תוך סיכון שני המטוסים ושוכניהם.

 

הבעיה:

  • המראה על מסלול 36 במנחת ראשל"צ, עלולה ליצור קונפליקט מסוכן עם מטוס מצטרף החולף מעל המסלול, בדגש על מטוס עם כנף תחתית, בו שדה הראיה של הטייס כלפי למטה מוגבל ולא מאפשר שמירת קשר עין רציף עם המטוס הממריא.
  • טייס המטוס החולף המנסה "לברוח" צפונה, כדי למנוע חליפה קרובה עם המטוס הממריא, עלול להיכנס לסיכון נוסף באזור פעילות הטיסנים.

 

טיפ הבטיחות:

  • טייס, לפני המראה על מסלול 36 – היה ערני, ומתחשב, למטוס מצטרף, העומד לחלוף מעל המסלול, ותזמן את ההמראה כדי למנוע חליפה מסוכנת בין המטוסים.
  • טייס, המצטרף להקפה – היה ערני למטוס העומד להמריא ופעל בהתאם.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *