טיפ הבטיחות השבועי 30/2020

הנושא: המראה ממנחת ראשל"צ לטיסה בנתיבי CVFR צפונה

רקע:
טיפ מספר  8-19  שפורסם לפני כשנה, עסק בהמראה ממנחת ראשל"צ, לטיסה צפונה בנתיבי CVFR. במעבר קשר לפלמחים, מקבלים הנחיה להמתין בגובה 400 מעל המנחת, עד לאישור טיפוס לתל יונה 1200. בשנה האחרונה אירעו מספר קונפליקטים מסוכנים בין מטוס הממתין מעל המנחת בגובה 400 לבין מטוסים בהצטרפות או בהקפה בגובה 350.

גובה ההמתנה 400 נקבע כדי ליצור הפרדה עם מטוסים החולפים מעל המנחת בנתיב CVFR בגובה 800, אך אינו מהווה הפרדה בטיחותית עם מטוסים בהקפה הנמצאים בגובה 350.

הבעיה:
במצב הנוכחי, כל טייס מבצע את נתיב ההמתנה מעל המנחת עפ"י הבנתו, ,כאשר הוא כבר על תדר פלמחים, ועלול להיכנס לקונפליקט עם מטוסים בהקפה הנמצאים בגובה דומה.

15092020

טיפ הבטיחות

  • הטייס הממתין, נמצא על תדר פלמחים, יבצע את ההמתנה, מחוץ לתחום ההקפה, באזורים א' או ב', תוך פקיחת עיניים והאזנה בערוץ השני על תדר המנחת למניעת קונפליקט עם מטוסים בהקפה. (הגישה לאזורים אלה דרך הנקודות "צפונית" או "מערבית", מוגדרת בפמ"ת מנחת ראשון לציון סעיף 23 א' 1, 2, 3 ו – 4).
  • הטייסים בהקפה, הנמצאים על תדר המנחת, יפקחו עיניים ויאזינו בערוץ הרדיו השני על תדר פלמחים למניעת קונפליקט עם מטוס הממתין באזורים א' או ב' לאישור טיפוס לתל יונה.

    הערות

  • אין לבצע המתנות מעל למנחת אלא רק באזורי אימונים. בעדיפות על אזור
    אימונים ב'.
  • מטוסים בהמתנה באזור אימונים א' בגובה 400 עלולים להיות בקרבה למטוסים
    שיוצאים מהמנחת ישירות לתל-יונה 400.
  • באזור אימונים ב' יש לשים לב למטוסים המגיעים מכיוון ה"שפך".
  • הכניסה לנתיב תל יונה – שפיים בגובה 400 אינה מחוייבת בהמתנה ולכן
    בסופ'ש מומלץ מאוד להשתמש בנתיב זה ולא בנתיב ה- CVFR.
מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

וועדת בטיחות
האיגוד לתעופה ספורטיבית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *