טיפ הבטיחות השבועי מספר 7-18

 

הנושא: הסרת הקאולינג העליון בבדיקות לפני טיסה תשמור עלינו

רקע:

בשבוע שעבר, בעת סיבוב הפרופלור בבדיקה לפני טיסה במטוס טקסן, נפלה אום עם קצה בורג שבור על הקרקע. בבדיקה נמצא כי 4  מתוך 6 האומים, המהדקות את ברגי הפרופלור בחיבור למנוע, חסרות.

מבדיקת הברגים נמצא כי הם נגזרו במנגנון עייפות שהתרחש במהלך תקופה מסוימת. סביר להניח שבדיקת ראיה של הטייסים, לפני טיסה, לאחר הסרת הקאולינג, הייתה מגלה את הבעיה כבר לפני זמן לא מבוטל – עם גזירת הבורג הראשון.

גם בעבר ארעו מספר תאונות / נחיתות אונס (שתיים מהן בחצי השנה האחרונה) עקב בעיות שונות שלא זוהו בבדיקות לפני הטיסה.

הבעיה:

  • יצרן המנוע ויצרן המטוס דורשים לבצע בדיקות לפני טיסה המחייבות את הסרת הקאולינג העליון (חלק מיצרני המטוסים אף מציינים במפורש שיש להסיר את הקאולינג).
  • למרות זאת, טייסים רבים לא מסירים את מכסה המנוע, לפני יציאה לטיסה, לא מבצעים את הבד"ח בשלמותו, כנדרש ומונעים מעצמם את ההזדמנות לזהות "הפתעות" לא נעימות המצפות להם מתחת לקאולינג .

הטיפ השבועי:

  • אל תתעצל !, לפני יציאה לטיסה הסר את מכסה המנוע, בצע את הבדיקות שדורשים יצרני המנוע והמטוס + בדיקת ראיה כללית של אזור המנוע.
  • ביצוע הבדיקות, עשוי לחסוך לך כסף רב ואולי גם פגיעות גוף…..

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *