טיפ הבטיחות השבועי מספר 27-15

 

הנושא: הערכת גובה שבירת הגלישה במנחת רחב וארוך

 

רקע:

המעבר בין הגלישה לנגיעה במסלול, הנקרא "שבירת הגלישה", היא אחת הפעולות הקשות לטייסים. למעלה מ – 20% מהתאונות בנחיתה, נגרמות עקב טעות טייס בשלב זה של הנחיתה. הבעיה העיקרית היא להעריך את הגובה מהמסלול.

 

הבעיה:

  • שבירת גלישה גבוהה מידי או נמוכה מידי עלולה להסתיים בנחיתה כבדה ותאונה.
  • בהעדר מד גובה מדויק כמו במטוסי הנוסעים, מתבצעת הערכת הגובה שלנו בראיה.
  • העיניים הן לא מושלמות וגורמות לנו לעיתים לאשליה אופטית המקשה על הערכת גבהים ומרחקים.
  • רוב המנחתים שבשימוש צרים וקצרים, שם אנו כבר רגילים וגם יותר קל להעריך את גובה הגלישה.
  • הבעיה היא במנחת רחב וארוך, אליו נגיע רק לעיתים רחוקות, שם קשה יותר להעריך את הגובה מהמסלול והנטייה היא להציף גבוה.
  • הצפה גבוהה מידי, ללא שמירת מהירות, תגרום להזדקרות המטוס ונפילתו בעוצמה למסלול מגובה של כמה מטרים, עם כל הנזק הכרות בכך.

 

 

טיפ הבטיחות:

  • בהגיעך לנחיתה במנחת רחב וארוך, כמו "המישר" למשל, קח בחשבון בעיה אפשרית, בהערכת גובה שבירת הגלישה, והקפד לשמור על מהירות מתאימה עד הנגיעה במסלול.
  • העזר במדריך טיסה, לקבלת הדרכה, במידת הצורך.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *