טיפ הבטיחות מספר 29/2019

הנושא: הקשר בין טמפרטורות שמן ומים ל – VAPOR LOCK

רקע:
במספר אירועים של נפילת כוח מנוע  בהמראה, עקב תופעת VAPOR LOCK, הטייסים דיווחו כי הופתעו מהאירוע, כיוון שבאותה העת טמפרטורות השמן ונוזל הקירור במנוע, היו תקינות.


טיפ הבטיחות:
#  הפרמטר העיקרי הגורם לתופעת VAPOR LOCK  הוא טמפרטורת הדלק –
במכל הדלק, בצינורות הדלק ו/או במשאבה בתא המנוע.
#  טמפרטורה חריגה של המנוע, תורמת, אמנם, להתחממות הדלק בתא המנוע, אך
גם בטמפרטורת מנוע תקינה, הדלק עלול להתחמם לערכים קריטיים.
#  למשל: בהמראה, לאחר חניה בחוץ, ביום חם, הדלק במכל ובתא המנוע כבר
הספיק להתחמם עוד לפני ההתנעה, בעוד שטמפרטורת השמן ונוזל הקירור
במנוע עדיין תקינות.
#  הפרמטר המגיב ראשון להתחלת תופעת  VAPOR LOCK, הוא לחץ הדלק
שנופל לערך קריטי.
#  תופעה זאת תקרה, בד"כ, רק עם פתיחת מנוע מלא, ומכאן ההכרח לבדיקת מנוע
בכוח מלא לפני המראה, תוך מעקב על לחץ דלק תקין. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *