טיפ הבטיחות השבועי מספר 20-15

 

הנושא: השפעת כיוון הרוח ועוצמתה על מרחק הנחיתה

 

רקע:

בטיפ הבטיחות מספר 18-15 עסקנו בנושא השפעת מהירות הנחיתה על מרחק הבלימה של המטוס.

הטיפ הנוכחי הוא השלמה לנושא זה בהקשר לחשיבות הנחיתה עם רוח אף והסיכון בנחיתה עם רוח גב.

 

מרחק הבלימה של המטוס, בנחיתה: גדל בריבוע ביחס להגדלת המהירות.

 

להמחשת הבעיה נתייחס, למשל, לנחיתה בנתונים הבאים:

מהירות אווירית בנגיעה: 40 מיי"ש

עוצמת רוח בעת הנחיתה: 20 מיי"ש

המהירות הקרקעית בנגיעה, בנתונים אלה, כתלות בכיוון הרוח:

בנחיתה עם רוח אף: 20 מיי"ש

בנחיתה עם רוח גב: 60 מיי"ש

יחס מרחק הבלימה בין נחיתה עם רוח גב לנחיתה עם רוח אף, בדוגמא זו :

מרחק הבלימה עם רוח גב יהיה פי 9 !!! , מאשר עם רוח אף ( 60/20*60/20 ).

טיפ הבטיחות:

  • הימנע מנחיתה עם רוח גב.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *