טיפ הבטיחות השבועי מספר 8/2021

הנושא: זהירות בטיסה מעל קו מתח

רקע:
תאונת המסוק האחרונה בצפון, שעפ"י עד ראיה פגע בקו מתח, מצטרפת לתאונות רבות נוספות בעבר של מסוקים, מטוסי ריסוס ומטוסי התעופה הספורטיבית, שנגרמו מפגיעה בקווי מתח בעת טיסה בגובה נמוך.

הטיפ השבועי:

  • במעבר מעל קו מתח, מומלץ לטוס מעל אחד מעמודי החשמל ולא ביניהם. הסיבה לכך היא שאת עמודי החשמל ניתן לראות ביתר קלות מאשר את כבלי המתח שבניהם, בדגש על מצב של העדר כדורי סימון אדומים על הכבלים.
  • טיסה במגבלות ראות או עם "שמש בעיניים" מקשה על זיהוי הכבלים ועלולה גם להקשות על זיהוי עמודי החשמל.
  • מומלץ להימנע מנחיתה בשטח הפעלה, אשר כבלי קו מתח חוצים את נתיב הגישה שלו, בדגש על מצבים של מגבלת ראות עקב "שמש בעיניים" או אחרת.
  • במעבר מעל קו מתח, באזור מיוער, עלול להיווצר קושי בזיהוי עמודי חשמל המוסתרים ע"י עצים.
  • הגובה המזערי המותר לטיסת אז"מ, בהתאם לפמ"ת, פרט להמראה ונחיתה, הוא 300 רגל מעפ"ש 
מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה


טיפ זה ושאר הטיפים שפורסמו בעבר נמצאים באתר האיגוד

וועדת בטיחות
האיגוד לתעופה ספורטיבית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *