טיפ הבטיחות השבועי מספר 47-18

הנושא: זהירות ממרחפים

 

רקע:

בחודש שעבר, ארעה חליפה מסוכנת, ללא קשר עין מוקדם, באזור צומת גולני, בין מטוס כיבוי שהיה במשימת כיבוי שריפה לבין מרחף עם מצנח ממונע שהיה בנתיב טיסתו.

להלן הקישור לדוח החוקר הראשי מספר 112-18 שפורסם בנושא זה.

 

הבעיה:

  • המרחף לא דיווח לבקר על המראתו ולא זוהה במערכת המכ"מ של הבקרה.
  • כלי הטיס, כולל מרחפים, שאינם בעלי מכשיר רדיו או מערכת זיהוי, מחויבים להתקשר לבקרה לפני המראה לתאום מוקדם של אזור, גובה וחלון הזמן של טיסתם, אך רבים מהמרחפים לא נוהגים כך.
  • בתחקיר עם הבקר, נאמר על ידו, שאינו רואה את המרחפים.
  • רק במקרה של דיווח מוקדם של מרחף, הבקר יודע להעלות סימן סטטי, על המערכת שלו, אשר משקף מיקום משוער של המרחף  לצורך מתן התראה לטייסים.

טיפ הבטיחות:

  • בהעדר משמעת של המרחפים למיניהם ואכיפה מתאימה של הרשויות, אנחנו עלולים להיות מופתעים בכל טיסה בנתיבים ובבועות ע"י מרחפים למיניהם הטסים באזור ללא תאום ואישור.
  • הבקרה מוגבלת ביכולתה הטכנולוגית להתריע בפנינו על מרחפים ומה שנותר לנו זה לסמוך רק על עצמנו בדגש על טיסה עם "ראש בחוץ" וסריקה רצופה לפנים ולצדדים.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *