טיפ הבטיחות השבועי מספר 22-17

הנושא: חובת הדיווח בקשר בהקפה

רקע:

בעקבות תלונות של מספר חברים על טייסים שלא מדווחים בקשר בהקפה, פורסם בתאריך 11.6.2015 טיפ הבטיחות מספר 23-15 שעסק בנושא זה.

גם עכשיו, שנתיים, לאחר מכן, אנחנו עדיין מקבלים תלונות מחברים על טייסים שלא מדווחים כנדרש בעת הצטרפות לנחיתה וביצוע הקפה.

הבעיה:

בנוסף לכך שזו לא התנהגות חברית, ניתן גם למנות מספר רב של תרחישי אירועי בטיחות חמורים שעלולים לקרות בהעדר דיווח בקשר בהצטרפות ובהקפה.

ההוראות המחייבות דיווח בקשר, כמו הוראות נוספות בתקנות הטיס ובפמ"ת "נכתבו בדם", לטובת הבטיחות של כולנו ויש למלא אותן ככתבן וכלשונן.

הדיווח בקשר אינו נתון לשיקול דעתו של הטייס והוא חובה.

טייס שלא מדווח בקשר, מטוסו "שקוף", והוא מסכן את עצמו ואת המטוסים האחרים שעלולים להיות בסביבה, ביניהם גם חניכי טיס בטיסת סולו.

הוראות הפמ"ת על חובת הדיווח בקשר:

  • חובה לדווח בקשר בנקודת ההצטרפות ואת מקומך בצלעות ההקפה השונות.
  • כאשר בהקפה מצויים שלושה כלי טיס או יותר, יש לדווח בצלע עם הרוח את מספרך לנחיתה, ובצלע סופית יש לציין האם לנחיתה אחרונה.

טיפ הבטיחות:

  • פקח עיניים בהצטרפות בהקפה ובעזיבה, כדי לזהות מטוסים נוספים שיתכן ולא דיווחו בקשר או שלא שמעת את דיווחם.
  • הקפד על דיווח מלא בקשר כנדרש.

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *