טיפ הבטיחות השבועי מספר 25-17

 

הנושא: חשיבות אפליקציית ניווט עם מפת נתיבים למניעת אבדן התמצאות

 רקע:

בחודש שעבר, המריא טייס אז"מ ממנחת מגידו לטיסה  לבית שאן דרך כפר תבור ובקעת הירדן.

בלוח המכשירים היה לו מכשיר GPS פועל מתוצרת גרמין, אך כיוון שכבר טס פעמים רבות באזור והראות הייתה טובה לא מצא לנכון לתכנת במכשיר את נתיב הטיסה המתוכנן.

בנוסף לכך, היה בתיקו האישי של הטייס TABLET עם מפת נתיבי התעופה הספורטיבית על אפליקציית ניווט, אותו לא ראה צורך להפעיל מסיבה דומה.

כשהתקרב לבית שאן, הוא נקלע למגבלת ראות פתאומית, החליט לחזור למגידו ו"הכניס את הראש" לקוקפיט כדי  לבנות במכשיר הגרמין נתיב טיסה לעפולה.

בעודו, עם "הראש בפנים" חצה המטוס את הגבול עם ירדן למרחק של 2.5  מייל ורק לאחר התערבות הבקר וסיועו, הטייס הסתובב ולקח כיוון למגידו.

 

 

הטיפ השבועי:

 

הטיפ השבועי מבוסס על תחקירו האישי של הטייס שמציין, בפתיחות, את חשיבות הנושאים (שיכלו למנוע את האירוע) כדלקמן:

  • "ראש בחוץ" במהלך כל הטיסה.
  • קיימת אפשרות של אבדן התמצאות, גם לטייסים מנוסים", לאחר זמן קצר יחסית עם ה"ראש בפנים".
  • הכנה מראש של נתיב הטיסה במכשיר ה GPS, גם אם אתה מכיר את האזור וטסת בו הרבה פעמים בעבר, למקרה של מגבלת ראות פתאומית או אבדן התמצאות.
  • גיבוי זמין של מכשיר פעיל עם מפת תעופה ספורטיבית על אפליקציית ניווט, המאפשר הזדהות מידית של מיקום וכיוון טיסה במצבים של הפתעה ואחרים.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *