טיפ הבטיחות השבועי מספר 26-17

 

הנושא: חשיבות ניצול כל אורך המסלול העומד לרשותנו

רקע:

בחודש שעבר, המריא טייס אז"מ על מסלול 36 במנחת ראשל"צ. הטייס התיישר בתחילתו הפיסית של המסלול,  החל את ריצת ההמראה וניתק לפני הקושרת של שק הרוח.

לפתע, ללא סימנים מקדימים, בגובה של מספר מטרים מעל המסלול, המנוע כבה. הטייס דחף את הסטיק באופן מידי והתרכז בנחיתה קדימה, בהמשך ציר המסלול, תוך ששמר על מהירות מתאימה.

המטוס חלף את סוף המסלול, המשיך מעל השטח המנהלי, הסלול, ונגע לקראת סופו. עם הנגיעה, הטייס משך את ידית הבלמים בעוצמה והמטוס המשיך לרוץ על השטח שבהמשך המסלול ונבלם סופית  לאחר כ – 80 מטר ללא נזק ונפגעים.

לקחים:

במקרה הנוכחי, הניצול המלא של אורך המסלול והתחלת ריצת ההמראה מתחילתו הפיסית של המסלול, בשילוב תפקוד טוב של הטייס, עשו את ההבדל בין נחיתת אונס מוצלחת בהמשך ציר מסלול לבין פוטנציאל לתאונה קשה עם נפגעים.

 

הטיפ השבועי:

 

  • "הפתעות" בלתי צפויות תמיד עלולות לקרות – הכן להן, במידת האפשר, פתרון.

 

  • נצל תמיד את כל אורך המסלול העומד לרשותך, בכפוף לנהלי המנחת.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *