טיפ הבטיחות השבועי מספר 41-18

 הנושא: חשמל סטטי

 

רקע:

במהלך טיסה, חשמל סטטי נוצר ונטען בגוף המטוס, כתוצאה מתנועת האוויר על משטחי המטוס. במצב זה, ניתן להתייחס למטוס, באופן פשטני, כאל קבל חשמלי טעון.

הבעיה:

  • כאשר הלחות גבוהה, לאוויר יש מוליכות חשמלית טובה, החשמל הסטטי הנאגר במטוס מתפרק לאוויר והמטוס מגיע לנחיתה, בד"כ, ללא חשמל סטטי.
  • כאשר הלחות נמוכה , המוליכות החשמלית של האוויר גרועה והמטוס עלול להישאר טעון בחשמל הסטטי, שנאגר בטיסה, גם לאחר הנחיתה.
  • מצב זה יוצר סיכוני אש בעת תדלוק המטוס לאחר הנחיתה, מאחר ובעת תדלוק מטוס, הטעון בחשמל סטטי, עלול להיווצר ניצוץ שיצית את אדי הדלק ויגרום לשריפה.

טיפ הבטיחות:

  • במהלך טיסה, בדגש על ימים עם לחות נמוכה באוויר, החשמל הסטטי הנאגר במטוס עלול להישאר בו גם לאחר הנחיתה.
  • לפני התחלת התדלוק (ולפני הסרת מכסה מכל הדלק), חבר כבל הארקה למטוס לפריקת חשמל סטטי אפשרי לאדמה.

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *