טיפ הבטיחות השבועי מספר 13-16

הנושא: טיסה בגובה נמוך באזור הררי ובתוך נחלים מסוכנת

רקע: על רקע התאונה האחרונה שארעה החודש, מצאנו לנכון לפרסם שנית תמצית של שני טיפים שכבר פורסמו עקב תאונות שהיו בעבר.

הבעיה:
ביצועי המטוס מוגבלים ואי שמירה של הטייס על מרווחי ביטחון ותיזמון נכון של פעולותיו, עלולים לא לאפשר טיפוס מעל ההר או פניה בחזרה.
חוסר מודעות של הטייסים למגבלות הטיסה בהרים, רוח יורדת במורד ההר, מרחק ביטחון אופקי מההר, גובה ביטחון מעל פני הקרקע העולים ועוד…, בהתייחס לפוטנציאל הביצועים של המטוס.

סיכונים אפשריים בטיסה בתוך נחל:

  • כאשר יש רוח חזקה
  • הרוח עלולה להיות בעוצמה מוגברת ובכיוונים מתחלפים.
  • משב רוח יורד בסמוך לדפנות הנחל (כתלות בכיוון הרוח ועוצמתה).
  • גזירות רוח וחיתחותים במרכז הנחל (כתלות בכיוון הרוח ועוצמתה).
  • חוסר שדה ראיה מעבר לפניה הקרובה.
  • תנועה נגדית, שלא ידעת עליה, מעבר לפיתול.
  • דרך ללא מוצא במעלה הנחל.
  • חוסר פוטנציאל להתרומם במועד, בזמן תגובה קצר.
  • חוסר אפשרות להסתובב בחזרה.

הטיפ השבועי:

  • היה תמיד במצב המאפשר לך לפנות לאזור עם גובה פני קרקע נמוך יותר.
  • אל תטוס מעבר לנקודת ה – "אל חזור" בהתייחס לפוטנציאל המטוס.
  • טיסה מעל דפנות הנחל עדיפה, מנטרלת סיכונים רבים ומהנה לא פחות.
  • בכל מקרה, לעולם אל תטוס במעלה הנחל.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *