טיפ הבטיחות השבועי מספר 10-16

 

הנושא: הטייס לא מצליח לכבות את המנוע

רקע:

לפני כחודש, חזר אחד החברים מטיסה והסיע לעמדת התדלוק. כשהגיע למקום רצה לכבות את המנוע, סגר את מפסק המסטר והמצתים, אך המנוע המשיך לפעול.

הטייס שנתקל בתופעה זו בפעם הראשונה, לא התבלבל, נשאר בקוקפיט וטלפן למדריך טיסה כדי לקבל עצה. התשובה הנכונה שקיבל הייתה לסגור את ברז הדלק להמתין מספר דקות עד שהמנוע יכבה ולאחר מכן להזמין מכונאי לבדיקת מערכת ההצתה.

למה המנוע לא כבה ?

בדרך כלל הסיבה היא תקלה חשמלית במערכת ההצתה עקב חיבור גרוע לארקה.

תקלות נוספות במערכת ההצתה שעלולות לגרום לתופעה הן:

  • מפסק מגנטו פגום.
  • נתק בחיבור המודולים של מערכת ההצתה.
  • מודול הצתה פגום.

הערה: לעיתים רחוקות הסיבה יכולה להיות גם שימוש בדלק לא מתאים או הצטברות פיח במנוע.

 

הטיפ השבועי:

אם אינך מצליח לכבות את המנוע פעל כדלקמן:

  • לעולם אל תרד מהמטוס בניסיון לטפל בבעיה.
  • סגור את ברז הדלק והמתן בסבלנות לכיבוי המנוע.
  • משך הזמן עד לכיבוי המנוע תלוי בסל"ד (עשרות שניות עד מספר דקות).
  • לאחר כיבוי המנוע, טלפן למכון הבדק לתאום התיקון בתקלה.

 

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *