טיפ הבטיחות השבועי מספר 45-15

 

הנושא: למה חשוב לבצע ניקוז דלק נוסף גם לפני הטיסה השנייה באותו יום ?

 

רקע:

לפני מספר שנים יצאתי לטיסה עם מטוס צסנה 172 מהרצליה לחיפה, במזג אוויר נאה, לאחר שלפני ההמראה ביצעתי ניקוז דלק מכל נקודות הניקוז במטוס, בו לא נמצאו מים בדלק.

לאחר טיסה של חצי שעה, לערך, הגעתי לחיפה, יצאתי לעיר למשך  שעתיים ושבתי לשדה כדי להמריא חזרה להרצליה.

לפני ההמראה מחיפה החלטתי לבצע שוב ניקוז דלק, למרות שלא תדלקתי במקום.

במהלך הניקוז יצאה להפתעתי כמות גדולה של מים שמילאה את כוסית הניקוז.

מהיכן אפשרי שהגיעו המים ?

1 – טיפות מים שהתאדו מהאוויר במכל הדלק, כאשר המכל לא מלא, התעבו על תקרתו ולא נפלו עדיין לדלק לפני ניקוז הבוקר הראשון.

2 – מים כלואים שנלכדו בנקודות שונות במכל או במערכת הדלק ולא יצאו במהלך ניקוז הבוקר הראשון.

כיצד הגיעו מים אלה, בהמשך, לנקודת הניקוז ?

כתוצאה מתנועת המטוס והרעידות במהלך הטיסה, נפלו טיפות המים מתקרת מכל הדלק לתוך הדלק וכמו כן השתחררו גם מים כלואים, אם היו כאלה, במערכת הדלק. במשך חניית המטוס לאחר הטיסה, המים, הכבדים מהדלק, שקעו לנקודות הניקוז הנמוכות במערכת הדלק והתגלו רק במהלך הניקוז השני שבוצע באותו הבוקר.

טיפ הבטיחות:

  • מקור המים האפשרי במערכת הדלק הוא לא רק בדלק חדש שמוסיפים למכל.
  • היה מודע לתופעות אלו ונקז את מכלי הדלק לפני כל טיסה, אפילו אם לא תדלקת.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *