טיפ הבטיחות השבועי 14/2019

הנושא: מאבק טייסים על השליטה במטוס עלול לגרום לתאונה

רקע:
מטוס מסוג צסנה 172 , עם שני טייסים ליד ההגאים, שהגיע לנחיתה לא מסודרת
עם שיעור שקיעה גבוה, ביצע נחיתה כבדה.
הטייס מפקד החליט ללכת סביב, פתח מנוע, הרים את האף והמטוס החל בטיפוס, אך שניות ספורות לאחר מכן, המנוע הועבר שוב למצב סרק  בניסיון לנחות על יתרת המסלול ובהמשך האף הורם בחדות נפתח שוב לכוח מלא, והמטוס  הזדקר והתרסק.

להלן קישור לדו"ח החוקר הראשי מספר 131-13 בנושא זה.

מסקנות ניתוח החקירה
#  הטייס במושב ימין, שהכיר את השדה הטיס את המטוס עד השדה והביאו עד
תחילת הפיינל, אך קרוב מידי למסלול וגבוה מידי.

#  הטייס המפקד במושב שמאל שקיבל את השליטה במטוס לביצוע הנחיתה, לא
הלך סביב כנדרש, ניסה לנחות בשיעור שקיעה גבוה  וביצע נחיתה כבדה.

#  הטייס המפקד החליט לבצע המראה חוזרת, פתח מנוע, הרים אף, והחל בטיפוס.

#  הטייס במושב ימין שחשב שזו טעות לבצע המראה חוזרת וניתן לנחות על יתרת
המסלול, סגר מנוע לסרק, ללא תאום עם הטייס המפקד.

#  הטייס המפקד שהופתע מסגירת המנוע וחשב שיתרת המסלול קצרה מידי
לנחיתה קדימה, הרים אף בחריפות ופתח מנוע מלא, ללא הרמת מדפים, מהירות
המטוס נפלה והמטוס הזדקר והתרסק.

טיפ הבטיחות:

למד את הלקחים מאירוע זה, גם כטייס מפקד וגם כטייס נוסע.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *