טיפ הבטיחות השבועי מספר 2-17

הנושא: מה עושים בעת תקלה במערכת אספקת החשמל ?

 רקע:

הטיפ הקודם עסק בתקלה במערכת אספקת  חשמל במנוע  ROTAX 912 הגורמת "לנפילת" כל המכשירים הפועלים על חשמל. הטיפ הנוכחי עוסק בשאלה איך ממשיכים לטוס עד הנחיתה ?

מידע מקדים על שהולך להתרחש – מומלץ שיהיה במטוס מד טעינה/וולט – הוא ייתן לנו חיווי על תקלת טעינה עוד לפני שהמצבר מתרוקן, וכך ניתן לזהות את התקלה, לעיתים, גם  לפני הטיסה. חברים שחוו תקלה כזו סיפרו  שלפני שהמכשירים "נפלו" נשמעו רעשים חזקים בקשר ונצפה חיווי לא הגיוני  במחווני המנוע/דלק החשמליים.

תפקוד המנועכמו שהוסבר, החשמל לפעולת המנוע מוזן מהמערכת העצמאית של המגנטו ולפיכך המנוע תקין וימשיך לתפקד כרגיל (פרט למשאבת הדלק החשמלית).

תפקוד ההגאיםימשיכו לתפקד כרגיל פרט למקזז חשמלי ומדפים חשמליים.

ניווט – ניתן להמשיך לנווט באמצעות טאבלט עצמאי/ טלפון עם תוכנת ניווט או כמו שלמדנו בקורס הטיס בעזרת המפה שאנו מחזיקים במטוס.

 מומלץ להצטייד בסוללת גיבוי חיצונית בעלת קיבולת גדולה להטענת הטלפון והטאבלט.

תפקוד הטייסאין צורך להיבהל. יש לך מנוע והגאים המאפשרים לך להמשיך להטיס את המטוס בבטחה.

קשרמכשיר קשר נייד: כדאי להצטייד במכשיר נייד  טעון, לחירום, אומנם הוא מוגבל באיכות השמיעה והשידור אבל זה עדיף על כלום. טלפון סלולרי: להכניס מראש לרשימת אנשי הקשר את המספרים של הבקרות "חגב" ו – "פלוטו" ומגדלי הפיקוח של "קדם", תל נוף, פלמחים, שדה דב וכו…

ניתן לטלפן, בזמן אמיתי, לבקרה הרלוונטית, לדווח על הבעיה, לתאם את המשך הטיסה לשדה קרוב ואף להיעזר בבקר בעת הצורך בניווט או בנושאים אחרים.

נחיתהקח בחשבון שיתכן ותאלץ לבצע נחיתה ללא מדפים ומשאבת דלק חשמלית לחירום והתארגן בהתאם בבחירת השדה והמסלול.

המלצות יצרני מטוסים – בעת זיהוי תקלת טעינה, לכבות מכשירים חשמליים לא נחוצים כדי להשאיר קיבולת מצבר שתאפשר את הפעלת המדפים בהמשך ולנחות בהקדם במקום המעשי האפשרי.

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *