טיפ הבטיחות השבועי מספר 21/2020

הנושא:  מי אחראי על תחזוקת המטוס ? מכון הבדק או אתה ?

רקע:
בהתאם לתקנה 126 של "תקנות ההפעלה, תחזוקת כלי טיס", מפעיל המטוס הוא האחראי לתחזוקתו ולעמידה בדרישות הכושר האווירי.

בנוסף לכך:

תקנה 131 – "מערך האחזקה", קובעת את האחראי לתכנית התחזוקה המפורטת למטוס.
תקנה 132 – "תיקון מערך האחזקה", קובעת את האחראי לעדכון השוטף של תכנית
התחזוקה.
תקנה 136 – "רישומי פעולות האחזקה", קובעת את האחראי  לניהול ושמירה של כל רישומי
פעולות התחזוקה שבוצעו במטוס.

יש לציין כי בהתאם לתקנות "מכוני הבדק", מכון הבדק אחראי לטיב ואיכות הביצוע של
פעולות התחזוקה המבוצעות על ידו.

טיפ הבטיחות : 

  • עד שנת 2014, מכוני הבדק היו אחראים למערך התחזוקה של המטוס, לעדכונו השוטף של מערך התחזוקה ולשמירת כל רישומי פעולות התחזוקה שבוצעו במטוס.
  • לאחר מכן, תקנות הטיס עודכנו באופן שמעביר את האחריות לתקנות התחזוקה 131, 132, 136 ממכוני הבדק למפעילי (בעלי) המטוסים.
  • כתוצאה מכך אחריות המפעיל (בעל המטוס) בנושאי התחזוקה היא כדלקמן:
  1. אחריות למערך התחזוקה למטוס שבבעלותו.
  2. אחריות לעדכון שוטף של מערך התחזוקה למטוס שבבעלותו.
  3. אחריות לשמירת כל הרישומים המפורטים של פעולות התחזוקה שבוצעו ע"י מכון הבדק.הערה:

  יתכן שבפועל, למרות עדכון התקנות, מכון הבדק ממשיך לבצע מטלות אלו, אך מבלי שיש
לו אחריות רגולטורית לכך !!!

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *