טיפ הבטיחות השבועי 39/2019

מצב בוחר הדלק במטוס עם צינור עודפים המחובר לאחד ממיכלי הדלק

רקע:
טייס עם בוחן, היו בטיסה עם מטוס טקסן באזור אימונים 302, כאשר לפתע המנוע החל לגמגם. הבוחן לקח את השליטה במטוס ונחת בהצלחה בטל שחר.
לאחר הנחיתה, נמצא כי בוחר הדלק היה פתוח על מיכל שמאל ומיכל ימין היה מלא על גדותיו.
העברת בוחר הדלק למיכל ימין פתרה את הבעיה.

הסיבה לגמגום המנוע:
במטוס הטקסן, מחובר צינור עודפי הדלק למיכל ימין. טיסה על מיכל שמאל, כאשר מיכל ימין מלא, עלולה לגרום להצפת דלק, לגמגום מנוע ואף לכבייתו המוחלטת.

למה זה קורה ?
קושי או חוסר אפשרות של עודפי הדלק מהמנוע לזרום בחופשיות למיכל הדלק
המלא על גדותיו, עלולים לגרום לעליית לחץ הדלק, מעל הלחץ המקסימלי המותר ע"י יצרן המנוע שעומד על psi – 6.
במצב זה, לחץ הדלק הגבוה יצליח להתגבר על שסתום המצוף הסגור של הקרבורטור, יפתח אותו ויאפשר כניסת דלק רציפה לבית המצופים, שתגרום
להצפת דלק.

 טיפ הבטיחות:

במטוס עם צינור עודפי דלק המחובר לאחד ממיכלי הדלק בכנפיים, עדיף להתחיל
את הטיסה עם מיכל הדלק אליו מחובר צינור העודפים, בדגש על מצב בו מיכל זה מלא או קרוב למלא. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *