טיפ הבטיחות השבועי מספר 20-16

 

הנושא:  נוזל הקירור במנוע רוטקס

 

רקע:

תפקיד נוזל הקירור במנוע להגן על ראשי הצילינדרים מחימום יתר מעל הטמפרטורה המרבית המוגדרת ע"י יצרן המנוע ROTAX.

בנוסף לתכונותיו לשיפור טמפרטורות הקפיאה והרתיחה, נוזל הקירור צריך להכיל חומרים שיגנו על חלקי המנוע בפני קורוזיה.

הבעייה:

בשנה האחרונה היו מספר מקרים של דליפת נוזל הקירור  מראשי מנועים.

מסקנות חברת ,ROTAX  מבדיקות שנעשו באחד המנועים, שהסיבה לאיבוד מי הקירור היא קורוזיה עמוקה שחדרה את דופן ראש המנוע.

נוזל הקירור המומלץ ע"י ROTAX

במסמך מספר SI – 912 -016R8 שפרסם יצרן המנוע, מפורטות התכונות הנדרשות מנוזל הקירור ומצוינת רשימה של מספר נוזלי קירור המומלצים ע"י המפיצים.

חברת ROTAX מדגישה במסמך, שקביעת סוג נוזל הקירור בו יש להשתמש במנוע היא באחריות יצרן כל מטוס.

 

הטיפ השבועי:

  • וודא עם מכון הבדק שנוזל הקירור במנוע שלך עונה על דרישות ROTAX ויצרן המטוס.
  • במקרה שזיהית, בבדיקות לפני הטיסה, חוסר בנוזל קירור, פנה למכון הבדק לאיתור ותיקון הבעיה.
  • בכל מקרה, אין להוסיף ברדיאטור מים בלבד !!!
מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *