טיפ הבטיחות השבועי מספר 2/2021

הנושא: נחיתה על שביל – "שטח הפעלה"
                              
רקע:
מידי פעם מתרחשת תאונה בעת נחיתה על שביל צר – "שטח הפעלה", כפי שגם קרה לאחרונה, כאשר מטוס שנחת על דרך חקלאית ירד מהמסלול והתהפך בשדה הסמוך.

הבעיה:

  • נחיתה ב"שטח הפעלה" אינה טריוויאלית וטומנת בחובה סיכונים נוספים שלא קיימים במנחת מסודר, כאשר אחד מהם הוא ירידה מהמסלול.
  • רוחב טיפוסי של שביל או דרך חקלאית הוא סביב 3 מטר ומרחק טיפוסי בין שני הגלגלים הראשיים במטוס הוא סביב 2 מטר. המשמעות היא שסטייה של כחצי מטר בלבד ממרכז השביל (העלולה להתרחש בשברירי שניה) גורמת לירידת המטוס מהמסלול.
  • לעיתים, תשתית שביל לא אחידה , כמו שקעים ובליטות, "קוליס", בוץ, או חול רך, עלולים לגרום למטוס לסטות מהשביל ללא אפשרות שליטה של הטייס או לפני שהטייס מספיק להגיב. 

הטיפ השבועי:
בנחיתה על שביל, "שמור בשיניים" על ציר המסלול והישאר עם ריכוז מרבי גם במהלך ריצת הנחיתה כדי להגיב במהירות על כל סטייה של המטוס.

           

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה


טיפ זה ושאר הטיפים שפורסמו בעבר נמצאים באתר האיגוד

וועדת בטיחות
האיגוד לתעופה ספורטיבית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *