טיפ הבטיחות השבועי מספר 26-18

 

הנושא: נחיתת חירום או נחיתה רגילה ?

 

רקע:

טייס אז"מ שהיה בפיינל, בניסיון נחיתה שני, לאחר הליכה סביב בעקבות "קנגורו", נוכח שהדוושות תקועות והמטוס נותר ללא הגה כיוון וללא היגוי קרקע.

הטייס החליט להמשיך בגישה, תוך ניסיון, שלא צלח, להתיישר עם ציר מסלול באמצעות המאזנות בלבד.

למרות זאת הטייס החליט לנחות, נגע במסלול כאשר כיוון המטוס סוטה מכיוון המסלול בזווית של 30 מעלות ולמזלו האירוע הסתיים רק בנזק כבד למטוס.

 

טיפ הבטיחות:

  • כל זמן שהמטוס מתפקד מבלי שיש מגבלת דלק או אילוצי מזג אוויר, אין סיבה למהר לנחות והשיקול המנחה נכון שיוביל לביצוע נחיתה בטוחה.
  • במקרה הנוכחי, לפני נחיתה ללא הגה כיוון והיגוי קרקע – מצב חירום שספק אם הטייס היה מתורגל בו, נכון לשקול:
  • התייעצות עם מדריך טיסה.
  • הכרזת חירום.
  • נחיתה בשדה אלטרנטיבי עם מסלול רחב וארוך יותר.

 

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *