טיפ הבטיחות השבועי מספר 25-16

 

הנושא: ניהול דלק לפני טיסה ובמהלכה

רקע:

בשנה האחרונה אירעו בארץ מספר מקרים של כביית מנוע באוויר עקב "הרעבת דלק", חלקם למטוסים מענף האז"ם. שפר מזלם של הטייסים וכל האירועים הסתיימו בנחיתת אונס ונזקים למטוס בלבד, אך ללא פגיעות בנפש.

סוגי המאפיינים העיקריים  לכביית המנוע מחוסר דלק היו כדלקמן:

1)אזילת הדלק בשני מכלי הדלק.

2)אזילת הדלק במכל אחד בלבד, כאשר המכל השני מלא אך בוחר הדלק פתוח על המכל הריק.

3)בשני המכלים היה דלק זמין, אך הטייס סגר בטעות את ברז הדלק לשניהם.

 

טיפ הבטיחות:

  • למד היטב את מערכת הדלק במטוס
  • לפני הטיסה
  • אם אין בעיה של מגבלת משקל, עדיף למלא מכלים מלאים או לפחות עד מגבלת המשקל. אל תיכנע ללחצי זמן בנושא זה.
  • לעולם, תאמין רק למה שאתה רואה במו עיניך ואל תסמוך על הצהרות של אחרים.
  • התייחס לכמות הדלק במחווני הדלק בקוקפיט כאינדיקציה בלבד ופתח את מכסי שני מכלי הכנפיים לבדיקת ראיה.
  • וודא על איזה מכל פתוח בוחר הדלק. ניתן לנצל את תהליך הניקוז כדי לאמת זאת ( דלק מנוקז יצא רק מהמכל הפתוח).
  • בטיסה
  • היה ערני ליתרת הדלק, עפ"י קריאת מחוון הדלק, של המכל הפתוח, בהתייחס לזמן הטיסה.
  • שים לב: עקב מבנה המכלים מחווני הדלק אינם לינארים.
  • אל תמתין להבהוב מנורת ההתראה והעבר את בוחר הדלק במועד למכל המלא (לאחר הפעלת המשאבה החשמלית, בגובה בטוח ובמקום מתאים לנחיתת אונס).
  • תכנן תמיד לנחות כשבמכלים דלק לשעת טיסה מינימום.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *