טיפ הבטיחות השבועי מספר 33-18

הנושא: ניהול דלק

רקע:

טייס אז"מ שהמריא ממנחת ראשל"צ לטיסה למחניים הגיע לכרי דשא זמן רב לפני פתיחת השדה ונאלץ להמתין סביב הכנרת כ – 40 דקות לפני שקיבל אישור נחיתה. במהלך הטיסה חזרה לראשל"צ, אזל הדלק במכלים ובאזור תל ארשף המנוע כבה.

שפר מזלו של הטייס והוא ביצע נחיתת אונס מוצלחת בשדה התעופה הרצליה.

על פי נתוני NTSB: ( שפרסם התראת בטיחות בנושא זה)

  • ניהול הדלק מהווה את הגורם השישי בגודלו לתאונות בתעופה הכללית, סביב 50 תאונות בכל שנה, חלקן עם הרוגים.
  • 95% מהתאונות עקב ניהול דלק לקוי הן באשמת הטייסים.
  • 66% מתאונות אלו קשורות בהארכה לא מתוכננת של משך הטיסה.
  • 2% בלבד מהתאונות נגרמות ע"י חניכי טיס והשאר ע"י טייסים מנוסים.

טיפ הבטיחות:

  • "להיות קצר בדלק" הוא משבר הניתן למניעה בקלות.
  • וודא, בראיה, לפני כל טיסה את כמות הדלק במכלים, בהתייחס למשך הטיסה שתכננת ותדלק בהתאם עפ"י הצורך.
  • התייחס גם למחווני הדלק ולנוריות ההתראה אך אל תסמוך רק עליהם.
  • כמות הדלק, "הניתן לשימוש", הקיימת במכלים, מחולקת בצריכת הדלק הממוצעת לשעה של המנוע, תיתן אינדיקציה למספר שעות הטיסה הזמינות.
  • תכנן תמיד רזרבת דלק שמרנית, אף מעבר לדרישת התקנות.
  • בכל מקרה, אם יש ספק שיתרת הדלק תספיק לסיום הטיסה המתוכננת, אז אין ספק !

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *