טיפ הבטיחות השבועי מספר 30-18

 

הנושא: סיכונים בהקפה

 

רקע:

לפני כשבועיים כמעט וארעה התנגשות בין שני מטוסים שהיו בהקפה במגידו.

טייס שהצטרף בעפולה לנחיתה, נענה בקשר לדווח בתחילת עם הרוח למסלול 27.

הטייס נכנס לצלע מתה, כאשר באותה העת נמצא בהקפה מטוס פייפר שחזר מגרירת דאון ודיווח "תחילת עם הרוח למסלול 27".

הטייס, שהגיע מעפולה, לא המשיך כנדרש עד סוף צלע מתה, פנה לצולבת מול אמצע צלע עם הרוח ודיווח " נכנס לתחילת צלע עם הרוח 27" מבלי שהבין שיש מטוס נוסף בהקפה.

טייס הפייפר שכבר היה בשליש צלע עם הרוח ושמע בקשר על מטוס שנכנס לתחילת עם הרוח, הפנה את מבטו אחורה לחפש אותו וכששב להסתכל קדימה הופתע לראותו מגיע משמאלו בנתיב התנגשות במרחק 50 מטר. רק תגובה מהירה של הטייסים מנעה אסון מיותר.

 

טיפ הבטיחות:

  • לפני יציאה לטיסה למד היטב את נוהלי ההקפה בשדה היעד.
  • בהצטרפות להקפה, בשדה בלתי מבוקר, שאל אם יש מטוסים בהקפה.
  • אל תסמוך על דיווחי המיקום של טייסים אחרים – פקח עיניים סביב.
  • דווח, במדויק, את מיקומך – טעות בדיווח שלך, עלולה לגרום לטייס אחר לטעות ולהפתיע אותך.

 

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *