טיפ הבטיחות השבועי מספר 43-18

 

הנושא: סיכונים בסיבוב הפרופלור בעת בדיקת מפלס השמן

 

 

רקע:

לצורך בדיקת תקינות  מפלס השמן, לפני טיסה, אנו מסובבים את הפרופלור, באופן ידני, כדי להעלות את השמן, שנותר במנוע, למיכל.

חברים לא מעטים, נצפו מסובבים את הפרופלור כאשר חלק מגופם נמצא בתחום תנועת להבי הפרופלור.

 

הבעיה:

סיבוב ידני של הפרופלור טומן בחובו סיכוני בטיחות שעלולים להתממש אם לא ננקוט באמצעי הבטיחות המתאימים.

כפי שכבר קרה, לא פעם בעבר, תקלה במגנטו, עלולה להשאיר אותו "חי", גם כאשר כל המפסקים במצב כבוי ולגרום להתנעת המנוע, בעת סיבוב ידני של הפרופלור (גם תקלה, פחות שכיחה, בסטרטר עלולה לגרום לסיבוב המנוע / הפרופלור, ללא הפעלת המתנע).

טיפ הבטיחות:

לפני סיבוב ידני של הפרופלור, היה מוכן לאפשרות שהמנוע יותנע ווודא:

  • מעצור החנייה, תקין ומופעל.
  • משאבת הדלק החשמלית לא הופעלה, קודם לסיבוב הפרופלור.
  • המצערת במצב סרק.
  • המפתח לא מוכנס במפסק ההתנעה.
  • מפסקי המגנטו במצב כבוי.
  • מפסק המסטר במצב כבוי.

בעת סיבוב הפרופלור, עמוד, יציב, מחוץ לטווח הפגיעה של להבי הפרופלור, כאשר רק היד המסובבת מושטת קדימה והיה מוכן להתרחק מהפרופלור בעת הצורך.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *