טיפ הבטיחות השבועי מספר 13-18

הנושא: סיכונים של ירידה מהמסלול בשטח הפעלה צר ללא שולי ביטחון

רקע:

לאחרונה, בעת ביצוע נחיתה בשטח הפעלה צר ירד גלגל ימין של אז"מ לשטח חרוש הצמוד לשול המסלול, מה שגרם למטוס לסבסוב מידי, תוך קריסת כני הנסע.

שדה חרוש הצמוד למסלול שטח הפעלה צר

הבעיה:

  • בהתייחס למפתח גלגלים ראשיים אופייני סביב 2.15 מטרים ורוחב המסלול, סביב 3 מטרים, כמו באירוע הנדון, אפילו נחיתה בסמוך לציר המסלול (הלא מסומן) מסוכנת כיוון שהיא מותירה כ – 50 ס"מ בלבד עד השוליים החרושים וכל סטייה קטנה עלולה להוריד את אחד הגלגלים לשדה החרוש, כל שכן במקרה שהנגיעה מתבצעת כשאחד הגלגלים באזור שול המסלול.
  • ירידה של אחד הגלגלים הראשיים לשוליים החרושים תגרום, בדרך כלל, לסבסוב מידי של המטוס מבלי להותיר לטייס סיכוי לתקן לציר מסלול גם עם הכנסת רגל מלאה.

הטיפ השבועי:

  • היה מודע לסיכונים של תפעול המטוס בשטחי הפעלה צרים ללא שולי ביטחון מספיקים ונהג בהתאם.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *