טיפ הבטיחות השבועי מספר 37-16

 

הנושא: סכנת איבוד כוח מנוע עקב אגזוז לקוי

 

רקע:

בעבר התרחשו תאונות לא מעטות כתוצאה מאובדן כוח מנוע  לאחר המראה.

מסקנות חקירת חלק מהמקרים הצביעו על  סתימה באגזוז כסיבה לירידה בכוח המנוע.

 

הבעייה

עם השנים מתבלה האגזוז והחלקים הפנימיים שבתוך הדוד "נאכלים" ע"י קורוזיה.

במצב של בלאי מתקדם, עלולים החלקים הפנימיים להתפרק ולחסום את פתח יציאת גזי הפליטה של המנוע. החסימה לא מתרחשת תמיד עם התפרקות החלקים הפנימיים אלא רק לאחר שנעו באקראי לכיוון פתח היציאה.

זו הייתה הסיבה האופיינית לסתימת האגזוז ולירידת כוח המנוע בתאונות שנחקרו.

חסימת האגזוז יכולה להיות פתאומית כפי שגם קרה למספר מטוסים בעבר.

 

הטיפ השבועי:

  • וודא שמכון הבדק בודק את מצב האגזוז בבדיקות התקופתיות, בדגש על מטוסים ישנים יותר.

 

.

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *