טיפ הבטיחות השבועי מספר 7-16

הנושא: סכנת מוות בסביבת פרופלור מסתובב

רקע:

מקרי מוות לא מעטים של טייסים, אנשי צוות קרקע או נוסעים  התרחשו עקב פגיעה של להבי המדחף בעת שהיו בסביבה הקרובה למטוס כשהפרופלור פועל.

באוקטובר 2012 נהרג בבריטניה מתי אליסטייר, מדריך טיסה מנוסה בן 67, טייס קרב וקברניט מטוס נוסעים בעבר, כשנפגע ע"י להבי הפרופלור בעת שירד מהמטוס, כאשר המנוע פועל, במטרה להחליף מושבים עם חניך הטיס שהדריך.

בינואר 2015 נהרג באלסקה ג'יי בולדווין, מדריך טיסה מנוסה בן 62, טייס קרב וקברניט 747 בעבר.

רבים מאתנו הכירו את ג'יי שהדריך וליווה גם טייסים ישראלים בטיסות באלסקה ואף הרצה בפנינו במנחת ראשל"צ על חוויותיו כ – "בוש פיילוט" באלסקה.

התאונה ארעה תוך כדי הדרכה וליווי של ארבעה טייסים ישראלים בטיסות באלסקה, בעת שחמשת המטוסים שלהם היו על הקרקע, לפני יציאה לטיסה, כאשר המנועים פועלים והטייסים מחוץ למטוסים.

ג'יי הבחין שאחד המטוסים התחיל להתגלגל ובדרכו לבלום אותו עבר בכפיפה מתחת לסמוכת כנף מטוסו בכיוון חזית המטוס, נפגע בראשו מהפרופלור ונהרג במקום.

הבעיה:

מספיקה שניה אחת של חוסר ריכוז או תשומת לב כדי לגרום לתאונה כזו.

אם זה קרה לטייסים המנוסים ביותר , זה יכול לקרות לכל אחד.

הטיפ השבועי:

לעולם אל תשאיר מטוס עם מנוע פועל ללא טייס בקוקפיט.

אסור לטייס או נוסע לרדת מהמטוס או לעלות למטוס כאשר המנוע פועל.

לפני התנעה, וודא שאין אנשים בסביבה והכרז בקול על כוונתך להתניע.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *