טיפ הבטיחות השבועי מספר 40-16

הנושא:  סכנת מכשולים בטיסה בגובה נמוך

 

רקע: בשנים האחרונות היו בארץ מספר תאונות אז"מ עקב פגיעה בקו מתח בעת טיסה בגובה נמוך מאד.

 

הבעיה: מדינת ישראל מרושתת בקווי מתח, חלקם מוכרים לנו ונראים לעין וחלקם לא מוכרים ולעיתים קשים לראיה. במהירות טיסה של 110 מיי"ש, המטוס מתקדם כל שניה מרחק של כ – 50 מטר. בטיסה בגובה נמוך, מספיקות שניות ספורות של חוסר ריכוז, "ראש בפנים" או ראות לקויה כדי לפגוע בקו מתח לא מוכר הנמצא בנתיב הטיסה (כפי שאכן קרה למספר חברים).

 

גבהי הטיסה המותרים לאז"מ עפ"י הפמ"ת:

גבהי הטיסה בנתיבי אז"מ המצוינים ע"ג מפת גובה נמוך לתעופה ספורטיבית, תוכננו כדי לשמור עלינו בגובה בטוח מהקרקע לאורך כל נתיב הטיסה.

מגבלת הגובה המינימלי המותר לטיסה  נועדה לשמור עלינו מפגיעה במכשולים.

"פרט לצרכי המראה ונחיתה לא יטוס אז"ם נמוך מגובה (מעפ"ש):

  • 50רגל כאשר מבוצעים אימוני נחיתת אונס (באזור המיועד לכך).
  • 100רגל באימוני הקפות באזור ההקפה.
  • 200 רגל בנתיבי הטיסה (בתאום עם הבקר).

הערה: הגבהים האמורים הינם מעל העצם הגבוה ביותר ברדיוס של 200 מטר מכלי  הטיס "

הטיפ השבועי:

גבהי הטיסה המותרים נועדו לשמור עלינו. הקפד לא לחרוג מהם.

 

.

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *