טיפ הבטיחות השבועי מספר 45-16

 

הנושא:  סכנת סטייה בהסעה כתוצאה מהשפעת רוח צד

 

רקע:

לאחרונה הונחו לאורך הצד המערבי של מסלול מנחת שילר "בלות" כותנה גדולות עם מרווחים של מטרים ספורים ביניהן. מטוס שהסיע על המסלול מדרום לצפון, במהירות יחסית גבוהה, כאשר במקום נשבה רוח צד מערבית בעוצמה של עד 15 קשרים, סטה לפתע בחדות שמאלה. הטייס ניסה לתקן ע"י הכנסה מלאה של רגל ימין, אך המטוס לא הגיב והוא נאלץ לבלום בעוצמה, מה שגרם לקריסת כן הנסע הקדמי ונפילת המטוס על חרטומו.

 

הגורמים האפשריים לתאונה:

  • הסעה מהירה עם סטיק משוך שגרם להרמת אף קלה, חוסר מגע פוזיטיבי של גלגל האף עם הקרקע ואיבוד רגעי של היגוי הקרקע.
  • רוח צד חזקה בשילוב עם "בלות" הכותנה הגדולות שיצרו מכשול קרקעי לא רציף לרוח, לאורך המסלול.

 

טיפ הבטיחות:

  • הסעה איטית, כפי שנלמד בשיעורי הטיס, מאפשרת לטייס שליטה במטוס ומותירה לו זמן תגובה במקרה של בעיה בלתי צפויה.
  • בהסעה ברוח צד חזקה, בשילוב עם מכשולים קרקעיים בצד המסלול, צפה להשפעה פתאומית של הרוח על המטוס בהתאם.

 

.

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *