טיפ הבטיחות השבועי מספר 19-16

הנושא: עליה חריגה בטמפרטורת השמן במנוע ROTAX 912

 רקע:

בזמן הטיסה אנו מוודאים שנתוני מחווני המנוע נמצאים בתחום העבודה המותר. טיפ מספר 16 – 16 התייחס לחריגה בטמפרטורת ראשי הצילינדרים. הטיפ הנוכחי עוסק בחריגה אפשרית בטמפרטורת השמן.

ברור שבמקרה של חריגה בטמפרטורת השמן צריך לנחות בהקדם, אך לא תמיד נהיה במקום מתאים לנחיתה. השאלה היא כמה זמן עומד לרשותנו להמשך טיסה במצב זה ?

כמה זמן המנוע יכול להמשיך לפעול בחריגת טמפרטורת השמן ?

בהוראות התפעול של יצרן המנוע ROTAX מפורטות הוראות לבדיקה ו/או תיקון המנוע לאחר חריגת טמפרטורת השמן לשיעור של:

 130 עד 160 מעלות צלסיוס ויותר, למשך זמן של 15 דקות ויותר.

מכאן ניתן להבין כי מנוע ROTAX 912 תוכנן להמשיך לעבוד כרבע שעה ואף יותר עם חריגה משמעותית בטמפרטורת השמן – בכפוף לבדיקות ו/או שיפוץ שיש לבצע בהמשך לפי הענין.

הטיפ השבועי

  • בדומה לחריגת טמפרטורת ראשי הצילינדרים, גם חריגה בטמפרטורת השמן אינה סיבה לפניקה ונחיתת אונס מידית בשטח לא מתאים לנחיתה בטוחה.
  • מומלץ להוריד סל"ד למינימום המאפשר המשך טיסה.
  • ניתן להמשיך לטוס זמן נוסף, תוך מעקב אחרי מחווני המנוע האחרים, כדי לנחות בבטחה במנחת קרוב או ב"שטח הפעלה" מתאים שנאתר בסביבה.

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *