טיפ הבטיחות השבועי מספר 16-16

הנושא: עליה חריגה בטמפרטורת ראשי הצילינדרים – CHT

 

 רקע:

בזמן הטיסה אנו עוקבים אחר נתוני שעוני המנוע. מלחיץ מאד לראות, לפתע, את המחוג בשעון טמפרטורת ראשי הצילינדרים עובר את הטמפרטורה המרבית המותרת וממשיך לרוץ עד סוף הסקלה. ברור שצריך לנחות בהקדם, אך לא תמיד נהיה במקום מתאים לנחיתה – "עוקף בן גוריון" או אזור הררי אחר. השאלה היא כמה זמן עומד לרשותנו להמשיך לטוס בבטחה במצב זה ?

בהוראות התפעול של יצרן המנוע ROTAX מפורטות הוראות לבדיקה ו/או תיקון המנוע לאחר חריגת טמפרטורת CHT מהמקסימום המותר של 135 מעלות צלסיוס עד 180 מעלות ויותר, למשך זמן של 30 דקות ויותר.כמה זמן המנוע יכול להמשיך לפעול בחריגת טמפרטורת ראשי הצילינדרים ?

מכאן ניתן להבין כי מנוע ROTAX 912 תוכנן להמשיך לעבוד כחצי שעה ואף יותר עם חריגה משמעותית בטמפרטורת CHT – בכפוף לבדיקות ו/או שיפוץ מסוים שיש לבצע בהמשך.

הטיפ השבועי

  • חריגה בטמפרטורת ראש המנוע אינה סיבה לפניקה ונחיתת אונס מידית בשטח לא מתאים לנחיתה בטוחה.
  • מומלץ להוריד סל"ד למינימום המאפשר המשך טיסה.
  • ניתן להמשיך לטוס זמן מספיק שיאפשר לנו לנחות בבטחה במנחת קרוב או ב"שטח הפעלה" מתאים שנאתר בסביבה.

 

 

מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *