טיפ הבטיחות השבועי מספר 25/2020

הנושא: "פימפום" מצערת בעת תקלת מנוע

רקע:
במנוע מאייד (קרבורטור), דחיפת המצערת במהירות גורמת גם להפעלת משאבת הזרקה הקיימת במאייד, המזריקה כמות דלק נוספת לתערובת הדלק והאוויר הנכנסת למנוע. התפקיד של משאבה זאת הוא להזריק כמות דלק קטנה נוספת לצורך האצת המנוע.
במצב חירום של אבדן חלקי של כוח מנוע, כאשר נסתם נחיר במאייד, עשויה
הפעלה מחזורית מהירה ("פימפום") של המצערת לאפשר המשך פעולה של המנוע המקרטע עד לנחיתת חירום.
במנוע מאייד, פעולה זאת היא אינטואיטיבית ויכולה לסייע למרות שהיא לא מופיעה בבד"ח.
הערה:
המשך פעולת ה "פימפום" לאורך זמן עלול לגרום לכביית המנוע עקב הצפת דלק.


טיפ הבטיחות
פעולת "פימפום" המצערת רלוונטית רק למנוע מאייד (קרבורטור).
במנוע הזרקה, פעולת "פימפום" המצערת בחירום לא רלוונטית, אינה מסייעת ואף גורמת לירידה קריטית רגעית נוספת בכוח מנוע הנחוץ במצב זה.


מנע את הסיכונים שבשליטתך וטוס בבטחה


וועדת בטיחות
האגודה לתעופה ספורטיבית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *