איגוד לתעופה ספורטיבית (ע"ר)
מספר עמותה – 58-011-688-7

פרוטוקול ישיבת הנהלה מתאריך 2.10.2019  שהתקיימה בשעה 19:30 במנחת עין ורד

 נוכחים: דרור סלומון, אריק ליכטמן, יניב רשף, רוני חרמון, יניב רשף, איתן רמתי.

חסרים:   צביקה קלרון, הראל אזולאי, רובי גוברין.

רשם:   אורי אמיתי.
טרנספונדרים


  1. הבעיה:
    רת"א העבירה תיקון לפמ"ת בו היא הודיעה על החלת חובת הפעלת
    טרנספונדרים במז"מים החל מ-7.11.2019 בניגוד להתחייבויותיה הקודמות בו
    היא הודיעה שיינתן זמן של 18 חודש מרגע העברת התקנה בכנסת לצורך
    ביצוע ההתקנות.

    דרור ציין שהוא ערך שיחה עם מר ליבי בהט, מנהל תחום בכיר תשתיות אוויריות ברת"א, ומר ליבי בהט הבטיח לבדוק ולהחזיר תשובה.
    (למחרת ליבי בהט החזיר תשובה שזו החלטה סופית של המנהל.)

    נערך דיון בנושא והוחלט:
    א.  יש להוציא לרת"א מכתב מנוסח על ידי עו"ד – אחריות איתן.
    ב.  במידה והמכתב לא ישנה החלטה זו של רת"א, הוחלט להגיש עתירה לבית המשפט.
    נערכה הצבעה: כל הנוכחים הצביעו בעד.
    ג.  מאחר ודרור נוסע לחו"ל, הראל אזולאי ימשיך לטפל בנושא.

  2. נושא מגבלת תקפות ה-COA של מטוסי המז"מ לתחום מדינת ישראל בלבד.
    הנושא אינו חדש אולם הוא מאיים על האפשרות לטוס לחו"ל עם מטוסי המז"מ.
    אריק ליכטמן ציין שגם באירופה למטוסי המז"מ אין
    COA תקני. בחלקן אישורי הכושר אפילו לא ניתנים ע"י הרת"א הלאומית אלא ע"י איגודי התעופה הספורטיבית המקומיים. מאידך, באירופה קיימת תעבורה בינלאומית רבה של מז"מים, ואף הוגדרו כללים לאפשר זאת באופן חוקי – שעיקרם תיאום מראש וקבלת אישור ממדינת היעד. למיטב ידיעתנו – כל טייסי המז"מ בארץ שטסים לחו"ל, אכן מתאמים את טיסותיהם בחו"ל מראש עם מדינות היעד, תוך ציון סוג המטוס ופרטיו. לפיכך הוחלט שבשלב זה אין מה לעורר נושא זה.

  3. סטטוס רשיון מז"מ ותאימות ל- ICAO
    אם עד 15.10.2019 לא תתקבל תשובה מרת"א תוגש עתירה לבית המשפט.

 מנחתים

  1. איתן רמתי שלח רשימת מנחתים ובהם ציין איזה מנחת כדאי לבקש פתרון מרת"א. לגבי מנחתים חקלאיים – בפגישות בעבר עם מנהלי חברות הריסוס – עלה שהבעיה העיקרית לפתיחת המנחתים לנחיתות מז"מים בסופ"שים היא כיסוי ביטוחי.
    ההצעה של אריק: לרת"א יש תקציב גדול בנושא עזרה למנחתים. הרעיון שרת"א תתקצב את סכומי עלות הביטוח למפעילי המנחת כדי לאפשר למטוסים אזרחיים לנחות בהם.

 

  1. בטיחות

    לוועד האיגוד אין "שיניים" כנגד טייסים פורעי חוק שגורמים בהתנהגותם נזקים לכלל הטייסים.
    יש לקבוע מנגנון שיאפשר באישור מראש של האספה הכללית להוציא טייסים אלו מחוץ לאיגוד.
    להעלות לאישור האספה הכללית הקרובה.

 

  1. פורום וואצאפ של הבוגרים של חברת איפליי

    הפורום משמש במה למספר טייסים להשמיץ את הוועד ולגרום לתסיסה בקרב הטייסים.
    יש לשוחח עם רוני שאפו. – דרור.

 

  1. טיול 18.10.2019
    יניב רשף תיאר את הכנותיו בנושא.
    יש להמשיך להוציא תזכורות בנושא. – אורי.

 

  1. אספה כללית ובחירות לוועד ולוועדת ביקורת.

    הוחלט על יום שישי ה- 6.12.2019 בצהריים במנחת עין-ורד.
    מטוסים יוכלו להגיע ולעזוב בטיסה תלוי כמובן במצב המסלול ומזג האוויר.
    תאריך 13.12.2019 ישמש כתאריך חלופי למקרה של מזג אוויר גרוע.
    אורי אמיתי יפיץ להנהלה לוח זמנים, צוות פעולה, ותכנים לאירוע.
    הוחלט לתת שי (תיק מהודר) לכל חבר שיגיע ויממש את זכותו להצביע.
    בנוסף, הוחלט שתתקיים הרצאה אחת בלבד בנושא בטיחות.

הפגישה הבאה תתקיים ביום שני ה-4.11.2019 שעה 19:30 במנחת ראשון לציון.