האיגוד לתעופה ספורטיבית (ע"ר) מספר עמותה – 58-011-6887
פרוטוקול ישיבת וועד שהתכנסה והתקיימה ביום רביעי ה- 6.1.2021
שעה 19:30 בזום.

נוכחים:

חברי הוועד:    דוידי הולנדר, רוני חרמון, גיא קהילה, יניב רשף, אריק ליכטמן, איתן רמתי, דוד אפריאט.

רשם:              אורי אמיתי.

  1. התרשמות מנתיב קו חוף החדש + השינויים החדשים ב- ATZ ראשון לציון.
    ההתרשמות של הפורום שהטמעה של השינויים היא טובה, לא דווחו על בעיות
    מיוחדות, הטייסים מרוצים מהשינוי.
    יש רצון לבטל גם את התקשורת עם פלמחים לבאים ממזרח. בעבודה מול חיל אויר.
  2. חזון מנחת ירוחם.
    בירוחם מתקיימת פעילות של בניית מטוס RV-12 על ידי תלמידים בסיוע שני חברי האיגוד מבאר שבע. הפעילות הזו מתחברת עם חזונה של ראש המועצה לקידום הטכנולוגי-תעופתי של העיר ולתוכנית להקמת אזור להטסת כתב"מים ורחפנים.
    החזון שלנו הוא להקים מנחת בירוחם שישמש את תושבי האזור ויחבר את הנוער בירוחם לתחום התעופה הספורטיבית. המנחת ישמש גם נקודת יציאה, פגישה ותדלוק למטוסינו ויעודד את התיירות בעיר.
    בימים אלו אנו מכינים פגישה עם ראש המועצה כדי לקדם נושא זה.
  3. מנחת קריית שמונה
    בתקופת הפיילוט נחתו כמאה מטוסים בקריית שמונה. לאיגוד יש אינטרס
    לסגור הסכם עם מנחת זה בהתחשב במחיר ותוך התייחסות להסכמים עם שאר המנחתים.
  4. מנחת אשקלון.
    יש שוב התעוררות שמטרתה החייאת את מנחת אשקלון.
    איתן מייצג אותנו בנושא זה מול רת"א.

  5. מסקנות מתחרות ניווט עין יהב.
    # הטייסים שהשתתפו דיווחו שנהנו מאוד והניווט אורגן בצורה מוצלחת
    #  היה הבדל גדול בין מספר הנרשמים לאלו שהשתתפו בפועל.
    #  בפן הבטיחותי, לא ארע שום אירוע בטיחותי.
    #  יניב יזם תדריך בזום למודיעין טייס, לרת"א, לחיל האויר. כל הגורמים הביעו
    שביעות רצון גבוהה מהתהליך.
    #  הוגש קייטרינג טוב בעין-יהב.
    הערה: התחרות התאימה במיוחד למטוסים מהמרכז דרומה ובעלי מכלי דלק
    גדולים.
    #  יש לתת דגש גם על הנתיב חזרה בסיום התחרות.
    #  התחרות הבאה תתקיים באזור הצפון.
    #  חלק מהמתחרים לא קיבלו את התדריך ערב התחרות. – יש לדאוג שלא יחזור
    על עצמו.

  6. פגישה עם רת"א בנושא בטיחות ואכיפה.
    נערכה פגישה עם רת"א בנושא בטיחות ועמידה בחוקי הטייס.
    רת"א טוענים שיש עלייה בהיקף אירועי בטיחות בתחום המזמ"ים. בניתוח עמוק
    יותר מתברר שלא כך הדבר.
    אחת ממטרות האיגוד היא להעלות את רמת הבטיחות של הטייסים ולכן הועבר לרת"א המסר שהאיגוד ישמח לשתף פעולה בנושא זה כך שפק"א תתמקד באכיפה והאיגוד בחינוך והסברה. הוצגה בפני רת"א פעילות האיגוד בנושא בשנה האחרונה.
    האגוד מבקש שרת"א תמקד בנושאים החשובים לבטיחות היות וכיום לדעת האיגוד יש אכיפת יתר בנושאי תחזוקה ובנושאים בירוקרטים ואכיפת חסר בתחומים שלדעת האיגוד חשובים יותר לבטיחות הטיסה.
    עמדת האיגוד היא שענישה קבוצתית מיצתה את עצמה והיא פוגעת בבטיחות בכך שהיא נותנת פרס לעבריינים ומענישה 99% מהטייסים הממושמעים.

  7. שינויים בכללי טיסה בתקנות ההפעלה.
    מחכים לדיון ברת"א.
  8. מפגש עמותה הבא
    רוני מבקש מהפורום לשלוח לו רעיונות להרצאות, שילוב של הרצאות מקצועיות
    עם סיפורים וחוויות.
  9. כרטיסי חבר 2021.
    אורי סקר את היתרונות של הנפקת כרטיסי חבר לטייסים.
    החלטה: להמשיך להנפיק כרטיסים.
  10. ביטוחים 2021.
    אורי מדווח על שביעות רצון של הטייסים מהמערכת החדשה.
    נושא ביטוח חו"ל – אריק מעלה לדיון את העובדה שעד השנה, ביטוח מטוסים לחו"ל היה כלול בפרמיה הבסיסית. השנה תידרש תוספת פרמיה מאוד משמעותית למי שירצה לטוס לחו"ל.
    טל אנגל הבטיח לבחון נושא זה עם סיום רכישת הביטוחים לשנה זו.
    לבקש מארוספייס סטטיסטיקה על ביטוחי שנת 2020 + 2021. – אורי
  11. מנחת פיק
    בעיקרון, דנינו מוכן לבצע פיילוט בימי חול. – לטיפול של דודו.
  12. דלק במצפה רמון
    לפני רכישת מיכל, יש לסכם עם המפעיל במצפה רמון על נוהל/הסכם עם האיגוד
    שמסדיר את הבעלות, התפעול, מחיר הדלק, והתחזוקה. – דוידי.
  13. מתקן טיפול בזבל אורגני באזור השפדן.
    השפדן הגיש לוועדה המחוזית בקשה לאישור הקמת מתקן ענק לטיפול בזבל
    אורגני הכולל מבנים ושלוש ארובות בגובה 300 רגל. הארובות באזור צלע בסיס
    של מנחת ראשון לציון. האגוד הגיש את התנגדותו כדי שתצטרף לחוות הדעת של רת"א.
  14. קבוצת וואצאפ טייסי האיגוד.
    הרעיון נשקל ונפסל.
  15. הודעת רת"א על כוונה לעבור לתדרים במרווח של 25Khz. האיגוד
    ע"פ מה שנשלח מרת"א אין כוונה לעבור בשלב הזה למרווח של 8.33 אלא רק ל25. האגוד לא מתנגד היות וכבר היום כל מכשירי הקשר מותאמים לדרישה זו.
  16. נתיב עולש-מחולה.
    כל נתיב מקווקו דורש ע" הפמ"ת מרשה טיסת מרחב.
    מודיעין טייס יזם את הנוטאם שדורש בקשת טיסת מרחב לנתיב זה.
    חיל האוויר הבטיח לבחון מחדש נושא זה.

הפגישה הבאה תיערך במנחת ראשון לציון ביום ד' ה- 3.2.2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *