טיפ הבטיחות השבועי 41/2019

שיבושי קליטת GPS בטיסה

רקע:
טייס שחזר מאירוע קריית שמונה למנחת מאכר, תכנן לטוס בנתיב דרך שדה
אליעזר ועין זיתים. בכניסה ל-CTR ראש פינה איבדו, לפתע, שני מכשירי הניווט במטוס את קליטת ה-,GPS המפה הנעה נעצרה וצלמית המטוס התייצבה בכיוון צפון.
אחרי כחמש דקות של מבוכה הקליטה התחדשה מעצמה, אך כעבור מספר דקות הפסיקה שוב. בשלב זה, הטייס החליט לנחות בראש פינה ולהמתין בשדה עד שהשיבושים בקליטת ה – GPS יפסקו.
בסיוע מגדל ראש פינה שנתן לטייס וקטור עד לקשר עין עם המסלול הוא נחת בשלום.
כעבור כרבע שעה, הטייס המריא מראש פינה ולאחר טיסה ללא אירועים חריגים
נחת במנחת מאכר.

טיפ הבטיחות:

#  הבשורה הרעה: לא ניתן להתבסס רק על ניווט באמצעות GPS כיוון שבשנה
האחרונה גדלה שכיחות הפרעות הקליטה של ה GPS.

#  הבשורה הטובה: הפרעות בקליטת GPS נמשכות בדרך כלל דקות ספורות
בלבד ולאחר מכן הקליטה חוזרת.

#  טוב עשה הטייס באירוע הנוכחי שכאשר הרגיש לא בנוח להמשיך לטוס ללא
GPS ביקש ממגדל ראש פינה כיוון ונחת במקום.

#  בהיעדר אפליקציית ניווט זמינה אין להתבייש וניתן להיעזר בבקר לצרכי ניווט.

#  בכל מקרה, עדיף להתמצא בנתיב הטיסה שלנו וגם לחזור על יסודות הניווט
הבסיסי, אותו למדנו, כגיבוי לכל צרה שלא תבוא. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *