הנושא: שמירת גובה, קריטית לבטיחות הטיסה

רקע:
תאונות, לא מעטות, של התנגשות מטוסים, קרו בעולם עקב אי שמירת גובה של אחד הטייסים. במהלך השנים האחרונות היו בארץ כמה אירועים של חליפה קרובה ומסוכנת בין מטוסי אז"ם למטוסי תעופה כללית, רובם ככולם עקב אי שמירת גובה של טייסי האז"ם.

הבעייה:

  • הבקר שומר עלינו ע"י ביצוע הפרדות גובה עם התנועות נגדיות והתנועות החוצות. עקב אילוצים שונים, לעיתים הפרדת הגובה היא של 300 רגל בלבד.
  • הבקר, אינו יודע מה הגובה המעשי שלנו, סומך עלינו שאנו שומרים על הגובה בו התבקשנו לטוס, ומעביר תנועות נגדיות או חוצות עם הפרדה בהתאם.
  • סטייה מהגובה הנדרש (למטה או למעלה), עלולה להביא אותנו לנתיב התנגשות עם מטוס בנתיב מולנו או בנתיב חוצה.

הטיפ השבועי:

  • הנחת העבודה שלנו צריכה להיות שגם המטוס בתנועה הנגדית או החוצה עלול לסטות מגובה הנתיב (למטה או למעלה). לפיכך, גם סטייה קטנה שלנו עלולה להביא לנתיב התנגשות בין המטוסים.
  • טוס עם הראש בחוץ וצור קשר עין עם התנועה עליה התריע הבקר.

שמור תמיד על גובה הטיסה אותו קיבלת מהבקר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *